بررسی عملکرد دوساله وزارت آموزش و پرورش

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش با حضور در برنامه تیتر امشب شبکه خبر، دستاوردها و عملکرد دو ساله وزارتخانه متبوع خود را تشریح کرد.

فانی در ابتدا با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش به درستی جایابی و چینش نشده است اظهار داشت: در این دولت تلاش شده استخدام های آموزش و پرورش در بخش های انجام شود که نیاز وجود دارد و نیروهای جدید در بازه زمانی قابل قبول تزریق شود.

وزیر آموزش و پرورش بهسازی منابع انسانی را جزء سیاست های جدی این وزارتخانه دانست و افزود: امسال کتب درسی کلاس های پنجم و نهمکاملا جدید است و نیروی انسانی باید برای آموزش این کتاب ها آموزش ببیند و اطلاعات خود را به روز کند که در تابستان و همزمان با سال تحصیلی این آموزش ها انجام خواهد شد.

فانی ادامه داد: سیاست بومی گزینی از پارسال در دستور کار وزارتخانه بوده است تا عدم توازن از بین برود و نیروی استخدامی متعلق به همان منطقه باشد و به این ترتیب متقاضیان انتقال کاهش یابد.

 

بررسی عملکرد وزارت آموزش و پرورش

 

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه کوچک ترین تصمیم این وزارتخانه کل جامعه را متاثر می کند تصریح کرد: ارتباط 13 میلیون دانش آموز با مدرسه و 26 میلیون نفر از پدران و مادران با اولیاء مدرسه و همکاری یک میلیون معلم با این وزارتخانه سبب شده است که ما با یک جامعه 40 میلیون نفری سر و کار داشته باشیم.

فانی در ادامه به تفاهم نامه هائی که وزارت آموزش و پرورش با 21 دستگاه امضاء کرده است اشاره و خاطرنشان کرد: این تفاهم نامه ها برای استفاده از امکانات سایر دستگاه ها و به منظور افزایش بهره وری و هم افزایی امضا شده است به طوری که بر اساس تفاهم نامه ای که با مناطق آزاد امضا کردیم ، مناطق آزاد منابع فراوانی به وزارتخانه کمک کرد.

وی یکی از سیاست های این وزارتخانه که تاکنون عملی نشده است را عملیاتی کردن بودجه دانست و اظهار داشت: عملیاتی کردن بودجه به علت نیاز به یک سری از پیش نیازها تاکنون محقق نشده است در حالی که اگر بودجه عملیاتی شود بهره وری افزایش خواهد یافت.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به عملکرد پرورشی این وزارتخانه گفت: از پارسال المپیادهای درون مدرسه ای را فعال کرده ایم و تاکنون 3/5 میلیون دانش آموز در این المپیادها شرکت کرده اند. علاوه بر این، فعال کردن دارالقرآن ها در مدارس و طرح حفظ موضوعی آیات قرآن کریم نیز برای نخستین بار در دولت یازدهم اجرا شد.

فانی در ادامه درباره علل اجرای کند طرح تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش در کشور تصریح کرد: این سند، یک سند بالادستی و مهم است که تدوین و تصویب آن ده سال طول کشیده اما این سند برای اجرا باید سه مرحله را طی کند که مرحله اول آن تدوین و تصویب بوده و مرحله سوم آن اجراست که در این میان مرحله دوم که تدوین نقشه راه اجرای سند است فراموش شده بود.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش پارسال نقشه راه سند را آما کرد و هم اکنون آماده ورود به مرحله سوم یعنی اجرا هستیم که در این نقشه راه گفته شده است که از سال 94 تا 99 که زمان اجرای برنامه ششم توسعه است چه اقداماتی باید برای تحول نظام آموزش و پرورش انجام شود و هر اقدام نیازمند چه پیش نیازهائی است.

فانی در ادامه نظام رتبه بندی معلمان را یادآور شد و هدف اصلی آن را تقویت مهارت ها و شایستگی ها حرفه ای معلمان دانست و افزود: این طرح دوشنبه هفته آینده تصویب می شود و با صدور احکام تا پایان شهریور ، از اول مهر اجرائی خواهد شد .

وزیر آموزش و پرورش همچنین در پاسخ به پرسشی درباره معیشت معلمان گفت: وضع معیشتی نامناسب فرهنگیان را تائید و تلاش می کنیم در یک بازه زمانی معقول این تبعیض ها را به حداقل برسانیم.

 

 

منبع دریافت این مطلب : شبکه خبر

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!