مدرسه تابستانی ژنتیک گامی موثر در پی تربیت دانش پژوهان

سحر شجاعی دبیر اجرایی مدرسه تابستانی ژنتیک مولکولی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوانافزود: هشتمین و نهمین دوره آموزشی تکنیک‌های آزمایشگاه ژنتیک مولکولی در قالب مدرسه تابستانی در مرکز آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت تربیت دانش آموزان زمینه ساز ارتقاء توانمندی علمی و تخصصی این گروه‌ها در سالهای آتی برگزار می‌گردد.

مسئول فنی بخش سلول درمانی بیمارستان گاندی در ادامه خاطر نشان کرد: این دوره آموزشی از 8 مرداد آغاز بکار نموده است و تا شهریور نیز ادامه دارد.

وی گفت: درنظر داریم طی چهار هفته آموزشی درخصوص فناوری‌های نانو، سلولهای بنیادی، مهندسی ژنتیک، ژنتیک پزشکی و... آموزش‌هایی را به دانشجویان داشته باشیم.

سحر شجاعی دانش آموخته دکترای ژنتیک مولکولی درخصوص تربیت و آموزش دانشجوها در بخش آزمایشگاهی می‌گوید:دانش آموزان مستعد در بخش‌های علوم زیستی پس از کسب رتبه در کنکور و ورود به دانشگاه آنگونه که باید با فناوری‌های نوین برپایه ژنتیک، سلولهای بنیادی و نانو آشنایی ندارند و به این منظور باید از دوران دانش آموزی به فکر تربیت این گروه از افراد باشیم.

شجاعی گفت: با توجه به پیشرفت‌های علمی در دنیا باید به دنبال استعداد یابی علاقمندان از مقاطع پایین تحصیلی باشیم که خوشبختانه معاونت علمی و فناوری کمیته ترویج بحث آموزش در مدارس را بطور جدی دنبال می‌کند تا به فرصت‌سازی شاهد تحولات ارزشمند در جامعه علمی آینده باشیم.

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!