دولت یازدهم دنبال ایجاد عدالت آموزشی در کشور است

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، علی اصغر فانی روز سه شنبه به مناسبت هفته دولت در جلسه شورای اداری شهرستان بهار افزود: سال گذشته 110 مدرسه در کشور تنها یک دانش آموز داشتند و هم اکنون 99 درصد از روستاهای کشور زیر پوشش خدمات آموزشی قرار دارند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دولت به دنبال آن است که هیچ دانش آموزی در کشور به دلیل نبود امکانات آموزشی از تحصیل محروم نشود ، ادامه داد: سال گذشته 406 هزار دانش آموز در مدارس شبانه روزی کشور تحصیل می کردند که دولت در کنار پرداخت هزینه های آموزشی هزینه های اسکان و تغذیه این افراد را نیز پرداخت می کرد.

وی ابراز امیدواری کرد: با گشایش وضعیت اقتصادی بتوان در راستای تحقق اهداف برنامه ششم توسعه گام برداشت.

اجرای رتبه بندی از مهر آغاز می شود

فانی ادامه داد:رتبه بندی معلمان از ابتدای مهر ماه سالجاری آغاز می شود و اعتبار لازم نیز توسط دولت به این طرح اختصاص یافته است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه فرزندان فرهنگیان در اولویت استخدام قرار دارند ، تصریح کرد: در دانشگاه فرهنگیان و استخدام پنج هزار نفری آموزش و پرورش نیز فرزندان فرهنگیان در اولویت هستند.

ارائه خدمات درمانی برای بازنشستگان

وی بیان کرد: رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی قول داده است هر خدمات درمانی که برای فرهنگیان ارائه می شود برای بازنشستگان فرهنگی نیز اجرا شود.

فانی با بیان اینکه آموزش و پرورش یک میلیون فرهنگی شاغل دارد، افزود: همین گستردگی باعث شده است که حرکات و فعالیت های بزرگ در این حوزه به چشم نمی آید.

وی کاهش نرخ تورم، افزایش رشد اقتصادی، توسعه حوزه بهداشت و درمان و موفقیت در مذاکرات هسته ای را از مهمترین دستاوردهای دولت تدبیر و امید برشمرد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در بخش کشاورزی روش های نوین در تولید محصولات ایجاد شده است و در آینده شاهد تحولات خوبی در این حوزه خواهیم بود.

 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری پانا

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!