باید از ظرفیت کانون پرورشی فکری برای پیشبرد اهداف تربیتی بهره برد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا؛ حمیدرضا کفاش در مراسم امضای تفاهم نامه بین معاونت پرورشی و کانون پرورشی و فکری کودکان و نوجوانان که امروز 4 شهریورماه در کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد اظهار داشت: مقام معظم رهبری همواره به فعالیت های دانش آموزی نظر ویژه ای داشته اند و به فعالیت و تلاش در این حوزه تاکید کرده اند .

وی افزود: کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان بهترین مرکز در تولید آثار کودکان و نوجوانان به صورت حساب شده و دقیق است و می توانید از ظرفیت کانون برای پیشبرد اهدافی مانند غیرمطالعاتی آثار شهیدمطهری ویژه دانش آموزان و مطالب پرسش مهر و .... در آموزش و پرورش استفاده کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان می تواند با دائر کردن فروشگاه های دائمی در اردوگاه ها و مدارس همواره محصولات خود را به دانش آموزان عرضه کند.

وی افزود: در فعالیت های کتابخانه های کلاسی و مدرسه ای که سال گذشته برای رونق بیشتر آنها تفاهم نامه ای با وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی داشتیم تا به آموزش و پرورش کمک کنند. کار آنها برای معرفی شهدا در مجموعه چلچراغ، کاری بسیار ارزشمند است که نمونه آن را برای بیش از 400 شهید امور تربیتی، سال گذشته سازمان دانش آموزی انجام داد.

استفاده از مربیان کانون جهت توانمندسازی مربیان پرورشی

کفاش خاطرنشان کرد: از مربیان کانون جهت توانمندسازی مربیان پرورشی می توانیم استفاده کنیم و سیاست ما در آموزش و پرورش واگذاری فعالیت ها به دانش آموزان است و نقش مربی تنها به عنوان راهبر و هدایتگر دانش آموزان در عرصه فعالیت ها است که همین تجربه ارزشمند را در عرصه انقلاب داریم زیرا امام با جوان باوری و جوان یاوری توانستند پشت استکبار ، طاغوت و دشمنان را به زمین بزنند که 36 هزار شهید دانش آموز که اغلب فرماندهان 19 و 20 ساله در جبهه بودند نمونه بارز آن است .

وی ادامه داد:شعار ما برای برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان هر دانش آموز یک مهارت است که کانون در این زمینه می تواند نقش موثری داشته باشد زیرا کانون اولین مبتکر استفاده از وسایل دور ریز و ساخت کاردستی بود.

ظرفیت های کانون پرورشی فکری

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: از دیگر ظرفیت های کانون معرفی مجموعه تولیدات نمایشی کانون است که می توانیم با استفاده از بستر سازمان دانش آموزی که معاونت خودکفایی معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش است در جهت نمایش فیلم های کانون به صورت ارزان قیمت برای دانش آموزان استفاده کنیم.

وی گفت: امیدواریم با امضای این تفاهم نامه به اهداف بلند آموزش و پرورش در حوزه تعلیم و تربیت و بخصوص مسائل تربیتی دست یابیم و همه ادارت کل و سازمان دانش آموزی و دبیرخانه هماهنگی تشکل های دانش آموزی آمادگی همکاری با کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان را دارند.

 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری پانا

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!