وزارت آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند در امر آموزش موفق باشد

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، علی‌اصغر فانی در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه «باز باران» که عصر امروز با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران و جمعی از نمایندگان شورای شهر تهران و مدیران و معاونین شهرداری تهران برگزار شد اظهار داشت: یکی از سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش در دولت یازدهم، توسعه مشارکت‌ها است.

وی تصریح کرد: ما اعتقاد داریم وزارت آموزش و پرورش به دلیل گستردگی مخاطبین که حدود 40 میلیون مخاطب دارد، به تنهایی نمی‌تواند در امر آموزش و پرورش قدم بردارد.

فانی گفت: در حال حاضر 13 میلیون دانش‌آموز، 26 میلیون نفر پدر و مادر، یک میلیون همکار فرهنگی سر و کار دارد که تعداد آنها عملاً به 40 میلیون مخاطب آموزش و پرورش می‌رسد.

وی گفت: وزارت آموزش و پرورش با توجه به تعداد مخاطبینش به بزرگترین دستگاه در کشور تبدیل شده است و در حال حاضر ما در 105 هزار مدرسه و در 750 منطقه آموزشی فعالیت می‌ کنیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: وزارتخانه‌ای با این گستردگی اداره‌اش از توان یک وزارتخانه خارج است و لذا ما به دنبال توسعه مشارکت‌ها و جلب مشارکت‌های نهادهای دولتی، غیردولتی و مردم‌نهاد هستیم.

فانی گفت: در ذیل مشارکت‌های صورت‌گرفته با آموزش و پرورش، شهرداری تهران اقدامات گسترده‌ای را در سال‌های اخیر انجام داده است که از آن جمله می‌توان به برگزاری نمایشگاه «یاد یار مهربان» و تامین تجهیزات کتابخانه و همچنین نمایشگاه «باز باران» اشاره کرد.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: بنده به عنوان وزیر آموزش و پرورش از شهرداری تهران بابت تمامی همکاری‌ها که در رابطه با آموزش و پرورش داشته‌اند قدردانی می‌کنم و این فعالیت‌ها طبیعتاً تاثیرگذار خواهد بود.

وی فرهنگسازی نمادهای ایرانی ـ اسلامی بر روی لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار را باعث تقویت روحیه دانش‌آموزان دانست و افزود: قطعاً اینگونه کارها در حمایت از اقتصاد مقاومتی و تولیدکنندگان داخلی موثر خواهد بود و امیدواریم تولیدکنندگان داخلی نیز در راستای افزایش کیفیت تولیدات خود تلاش کنند.

فانی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش نیز در کانون پرورشی کودکان و نوجوانان چنین فعالیت‌هایی را انجام می دهد، گفت: ما نیز در طراحی و الگوسازی اقداماتی را انجام داده‌ایم و می‌تواند نقش موثری در شکل‌گیری دانش‌آموزان داشته باشد.

وی با بیان اینکه اقدامات شهرداری تهران همیشه الگویی برای سایرکلان‌شهرها و سایر استانها بوده گفت: امیدواریم سایر کلان‌شهرها نیز به تاسی از اقدام شهرداری تهران، حرکات این چنینی را در استان‌های خود داشته باشند.

 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری فارس

این صفحه را به اشتراک بگذارید: 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!