13 میلیون دانش آموز سال تحصیلی جدید وارد 105 هزار مدرسه می شوند

در مراسم پیش از خطبه های نماز جمعه زنجان با گرامیداشت هفته دولت شهیدان رجایی و باهنر را الگو و اسوه بیان کرد و افزود: دولت تدبیر و امید در بدو استقرار خود با مشکلات فراوانی در عرصه های داخلی و خارجی مواجه بود که امروز دو سال از فعالیت این دولت می گذرد و شاهد تحولات، اقدامات و موفقیت های فراوانی در کشور هستیم.

وی گفت: برای سال تحصیلی 95 – 94 بیش از 130 میلیون کتاب درسی چاپ و آماده توزیع شده است و ساختمان های آموزشی نیز برای ورود دانش آموزان آماده است.

فانی با تاکید بر اینکه در ساخت پروژه های مسکن مهر فضای آموزشی پیش بینی نشده بود، افزود: در این خصوص با برنامه ریزی و تلاش هایی که صورت گرفت برای مهر امسال مشکل جدی نداریم.

وی با اشاره به موفقیت های دانش آموزان در دو سال اخیر اظهارکرد: امسال تیم نجوم و اختر فیزیک در بخش دانش آموزان رتبه اول جهانی را به نام ایران رقم زد و این موفقیت در کنار موفقیت هسته ای ارزشمند است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: تمام رتبه هایی که دانش آموزان در المپیادهای ریاضی، شیمی، فیزیک و کامپیوتر در دنیا کسب کرده اند تک رقمی است و در المپیاد ریاضی سال گذشته رتبه 21 و امسال رتبه هفت را به نام ایران رقم زده شد.

فانی از رشد 14 درصدی پوشش تحصیلی دانش آموزان در بخش پیش دبستانی در سطح کشور خبرداد و یادآورشد: در مقاطع تحصیلی متوسطه اول و دوم نیز این پوشش چهار درصد رشد را نشان می دهد.

وی با اشاره به اقدامات فرهنگی در دولت تدبیر و امید در حوزه آموزش و پرورش طی سال های 93- 94 خاطرنشان کرد: 650 هزار دانش آموز به اردوی راهیان نور به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اعزام شده اند و در این مدت 650 دارالقرآن در آموزش و پرورش سراسر کشور بازگشایی شده است.

فانی با اشاره به طرح حفظ آیات منتخب قرآن افزود: این طرح در دولت یازدهم اجرایی شده است و هدف از آن انس با کتاب آسمانی است و در طرح امام شناسی نیز دانش آموزان با سیره، سخنان و روش زندگی ائمه اطهار(ع) آشنا می شوند.

وزیر آموزش و پرورش از برپایی المپیادهای فرهنگی ورزشی درون مدرسه ای برای اولین بار در این دستگاه تعلیم و تربیت خبرداد و گفت: این طرح با حضور سه و نیم میلیون دانش آموز با هدف ایجاد شادابی و تندرستی انجام شد که در سال تحصیلی 94- 95 پیش بینی می شود با شرکت چهار میلیون دانش آموز برگزار شود.

فانی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش در دولت یازدهم در اجرای طرح انسداد مبادی بیسوادی تلاش می کند، اظهارکرد: نباید کودکی از تحصیل باز بماند و سال تحصیلی گذشته 100 مدرسه با یک دانش آموز و چهار هزار و 800 مدرسه با کمتر از پنج دانش آموز فعال بود.

وی ادامه داد: سال تحصیلی 94- 93 در طرح روستا مرکزی و شبانه روزی نیز بیش از 406 هزار دانش آموز مشغول به تحصیل بودند که علاوه بر دریافت خدمات تحصیلی از خدمات اسکان و تغذیه نیز بهره مند شدند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در گزارشی که این دستگاه تعلیم و تربیت ایران به یونسکو ارایه کرد این کشور در این حوزه موفق در منطقه شناخته شد.

فانی ادامه داد: در کنار دیپلماسی سیاسی، دیپلماسی آموزشی را آغاز کرده ایم و تجربیات و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در این حوزه را در اختیار سایر کشورها قرار می دهیم.

وی تاکید کرد: سازمان های بین المللی یونسکو و یونیسف درخواست دارند در صحنه بین المللی تجربیات خود را ارایه کنیم.

360 هزار دآنش آموزغیر ایرانی از خدمات آموزشی در ایران بهره مند شدند

وزیر آموزش و پرورش گفت: سال تحصیلی 93- 94 بیش از 630 هزار دانش آموز غیر ایرانی از خدمات آموزشی در کشورمان بهره مند شده اند که تبعه عراق، افغانستان و سایر کشورها بودند و این رقم بیش از تعداد دانش آموزان برخی از کشورهای همسایه است.

فانی تاکید کرد: در سال تحصیلی امسال همه دانش آموزان اتباع بیگانه و آنهایی که به صورت غیرقانونی در ایران اقامت دارند نیز از خدمات آموزشی و تحصیلی بهره مند خواهند شد که پیش بینی می شود تعداد دانش آموزان اتباع خارجی حداقل تا 50 هزار نفر برسد.

وی همچنین با بیان اینکه در زمان استقرار دولت یازدهم در بعد اقتصادی با تورم مواجه بودیم، اظهارکرد: طی سال های 91 و 92 همه شاهد بی ثباتی قیمت ها بودند و قیمت ها روزافزون و ساعت افزون شده بود که این مساله ناشی از تورم 40 درصدی بود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: طبق آمار مرکز آمار ایران، تورم از رقم 40 درصد به 13.8 دهم درصد کاهش یافته است و این کاهش بیش از 25 درصدی در دو سال اخیر خدمت بسیار بزرگی است.

فانی با بیان اینکه طی سال های 91 و 92 از رشد منفی 6.8 درصد در اقتصاد به رشد سه درصدی رسیدیم که این رقم رشد 9.8 درصدی را نشان می دهد.

وی تاکید کرد: برنامه ریزی و نظارت، دولت تدبیر و امید کشور را از حالت رکود در اقتصاد خارج کرد و برای عبور از مشکلات در این بخش راه طولانی در پیش داریم و اینها در حالی است که قیمت هر بشکه نفت به 120 تا 140 دلار رسیده بود که در حال حاضر این رقم به 40 دلار رسیده است.

فانی خاطرنشان کرد: کاهش قیمت نفت، درآمد دولت و رشد سه درصدی در بخش اقتصاد نشات گرفته از تدبیر دولت یازدهم است.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه در بعد سایست خارجی توفیقات خوبی را داشته ایم، گفت: جو ایران و اسلام ستیزی در دنیا حاکم بود و این موضوع تبدیل به جو مثبت به نفع جمهوری اسلامی ایران شده است.

فانی ادامه داد: کشورهای دنیا در تلاش برای نزدیک شدن و برقراری ارتباطات با ایران هستند و در دو ماه اخیر هیات های زیادی از سایر کشورها به کشورمان آمده اند که این مساله حاکی از اقبال عمومی و جهانی برای برقراری ارتباط با ایران است.

وی تاکید کرد: نزدیکی به ایران توفیق بزرگی در راستای مبارزه و شکستن جو ایران و اسلام ستیزی است که قبلا حاکم بود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: مذاکرات هسته ای پس از سال ها تلاش به نتیجه رسید و ایران اسلامی توانست با اقتدار و قدرت از این گردنه عبور کرده و در سیاست خارجی نیز توفیقات ارزشمندی را کسب کردیم.

فانی از صدور بیش از 10 میلیون دفترچه خدمات درمانی خبرداد و افزود: در حوزه درمانی نیز هزینه بیماران در بیمارستان های دولتی کاهش یافته است و این مساله برای همه مردم قابل لمس می باشد.

*** اشتغال جوانان بزرگترین مشکل کشور است

وی با بیان اینکه در سیاست داخلی ایران امن ترین کشور می باشد و توجه به دولت های پیرامون بیانگر آن است که همه با مشکلات جدی مواجه اند ایران به لحاظ امنیت خود را در منطقه و دنیا نشان داده است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: موضوع بیکاری جوانان تحصیل کرده از بزرگترین مشکلات است و مردم به آینده و بهبود وضعیت امیدوارتر هستند.

فانی ادامه داد: ثبات در بازار اقتصادی کشور و ثبات در تصمیم گیری برای مردم از دستاوردهای بزرگ دولت تدبیر و امید است.

 

 

منبع دریافت این مطلب : خبر گزاری ایرنا

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!