ساماندهی 11 هزار دبیر دبیرستان های کشور در مدارس دوره اول متوسطه

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در همایش تجلیل از سرگروه‌های آموزشی گیلان اظهار داشت: با اضافه شدن پایه نهم به دوره اول متوسطه و فقدان پایه دهم در آموزش متوسطه دوم، در حدود 50 هزار نفر در دوره دوم نیروی مازاد داریم که تاکنون 11 شهزار نفر از این نیروها در دوره اول متوسطه و چهار هزار نفر نیز در دوره ابتدایی ساماندهی شده‌اند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت ارتقای کیفیت در آموزش تصریح کرد: راهبرد اصلی وزیر آموزش و پرورشارتقای کیفیت یاددهی، یادگیری است و پژوهش یکی از مهمترین مراحل یادگیری و آموزش در کشور است.

وی افزود : درحال حاضر 400 پژوهش‌سرا در کشور داریم و برای ارتقای بیشتر امر پژوهش، 80 پژوهش‌سرای دیگر تا سال آینده در کشور گشایش می‌یابد.

زرافشان خاطرنشان کرد: معلم، محور و موتور اصلی اثربخشی در مدرسه است و حضور قدرتمندانه در گروه‌های آموزشی، تبادل تجربه و دوره‌های ضمن خدمت می‌تواند به توانمندسازی معلمان کمک کند.

زرافشان با اشاره به اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در آموزش و پرورش گفت: حدود 400 هزار نفر در مدارس کاردانش درس می‌خوانند و یقیناً دانش‌آموزانی که در مراکز فنی و حرفه‌ای آموزش می‌بینند در آینده شغلی‌شان موفق‌ترند.

گفتنی است در پایان این همایش 360 نفر برگزیده کشوری و استانی سرگروه‌های آموزشی استان گیلان تجلیل شدند.

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری فارس

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!