آمادگی کامل آموزش و پرورش برای بازگشایی با نشاط و مطلوب 105 هزار مدرسه در اول مهر

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان زنجان، علی اصغر فانی در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان ، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهارکرد : این دو شهید والا مقام از آموزش و پرورش برخاستند و در بالاترین نقطه در قوه مجریه قرار گرفتند.

وزیر آموزش و پرورش افزود : شهیدان رجایی و باهنر هر دو برکتی برای کشور و آموزش و پرورش بودند.

وی خاطر نشان کرد : تلاش دولت برقراری ثبات و آرامش در داخل کشور و صحنه های بین المللی بوده تا موجبات جلوگیری از بحث ایران هراسی و اسلام هراسی در جهان را فراهم نماید .

فانی تصریح کرد : دولت یازدهم بر مدار تدبیر و عقلانیت و در راستای ایجاد ثبات و آرامش در تمامی زمینه ها ، قدم های خوبی برداشته و تلاش می کند تا به پیمانی که با مردم بسته ، جامه عمل بپوشاند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برخی دستاوردهای آموزش و پرورش در دولت یازدهم گفت : علیرغم وجود بسیاری از مشکلات ، اقدامات خوبی در آموزش و پرورش صورت گرفته است.

وی اظهار کرد : ما برای بازگشایی با نشاط و مطلوب 105 هزار مدرسه در سراسر کشور آمادگی کامل داریم و این افتخار برای دستگاه تعلیم و تربیت وجود دارد که در دور افتاده ترین روستاها ، معلمان ما به عنوان تنها نماینده حاکمیت حضور فعال دارند.

فانی افزود : از اول مهر امسال بیش از 13 میلیون دانش آموز با حضور یک میلیون همکار فرهنگی و در بیش از 105 هزار مدرسه مشغول به تحصیل علم و دانش خواهند شد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت جایگاه آموزش و پرورش در تربیت نیروی انسانی کشور ، این دستگاه فرهنگی را یکی از مهم ترین ارکان دولتی برشمرد و گفت : مقام معظم رهبری(مدظله العالی) تاکید دارند که هرگونه هزینه در آموزش و پرورش ، سرمایه گذاری است.

وی به برخی از فعالیت های انجام شده در حوزه پرورشی و تربیتی اشاره کرد و خاطر نشان کرد : ما سال گذشته موفق شدیم قریب به 650 هزار دانش آموز را در قالب اردوهای راهیان نور بدون هیچ گونه خطرات احتمالی و حوادث با موفقیت ، اجرا کنیم.

فانی از اجرای موفقیت آمیز طرح «امام شناسی » خبر داد و تصریح کرد : به منظور شناخت صحیح ائمه معصومین و آشنایی هر چه بیشتر دانش آموزان با سیره و زندگی امامان معصوم (ع) ،جزوات و کتاب هایی در دوره ابتدایی ، متوسطه دوره اول و متوسطه دوره دوم در قالب مسابقه برگزار کردیم تا دانش آموزان با زندگی ائمه معصومین (س) ، آشنایی دقیق تری پیدا کنند .

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اجرای طرح « حفظ موضوعی قرآن کریم » گفت : در این طرح آیاتی از کلام نورانی وحی در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد تا دانش آموزان با حفظ آیات منتخب بتوانند از این آیات در محاورات روزمره استفاده کنند که خوشبختانه این طرح در تعمیق آموزه های قرآنی در بین دانش آموزان مفید بوده است .

وی از فعالیت 650 دارالقرآن کریم در سراسر کشور خبر داد و گفت: فعالیت های خوبی در این دارالقرآن ها در موضوعات قرآنی ، فرهنگی و هنری ، کارگاهی و ... صورت می پذیرد.

فانی توجه هر چه بیشتر به بحث ورزش و تربیت بدنی در مدارس را یکی دیگر از برنامه های دولت تدبیر و امید عنوان کرد و گفت : طرح « المیپیاد ورزشی درون مدرسه ای » با شرکت بیش از 3 و نیم میلیون دانش آموز و با هدف ایجاد نشاط و شادابی در دانش آموزان و مدارس و در راستای توسعه همه جانبه دانش آموزان به خوبی اجرا شد .

نماینده هیات دولت در زنجان از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز سخن گفت و تصریح کرد : سند تحول نقشه راه آموزش و پرورش و مورد تاکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و رئیس جمهور محترم می باشد.

وی خاطر نشان کرد : این سند حدود 10 سال زمان برده و در سال 91 به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده و در سال 93 به توصیه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به عنوان نقشه راه آموزش و پرورش در اختیار این دستگاه ،جهت اجرا گذاشته شده است.

فانی سند تحول بنیادین را مبنای فعالیت های آموزش و پرورش عنوان کرد و اظهار کرد : امیدواریم با تامین اعتبارات و منابع مالی این طرح را به خوبی اجرا کنیم .

وزیر آموزش و پرورش از همراهی و همدلی امام جمعه زنجان ، استاندار و دیگر مسئولین نهادهای دولتی با آموزش و پرورش استان قدردانی کرد.

 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری پانا

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!