کسب 75درصد رتبه های اول تا دهم کنکور توسط دانش آموزان مدارس سمپاد

به گزارش خبرگزاری مهر، مرحله نهایی بیست و سومین کنگره قرآن کریم دانش آموزان دختر و پسر مدارس استعدادهای درخشان سراسر کشور از سوم شهریور آغاز شد و تا هشتم شهریور ماه 94 به میزبانی آموزش و پرورش کردستان در سنندج در دو بخش دختران و پسران ادامه دارد.

مراسم اختتاحیه بیست و سومین کنگره قرآن کریم دانش آموزان پسر مدارس استعدادهای درخشان، یادواره وحدت اسلامی در سال همدلی و همزبانی، با حضور دکتر شجاعی، رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان، حجت الاسلام نصرتی رئیس مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، مدیر کل آموزش و پرورش کردستان، دانش آموزان برگزیده مدارس سمپاد، فرهنگیان، مربیان و همه دست اندرکاران در سالن آمفی تئاتر مرکز تیزهوشان سنندج برگزار شد.

حضور بیش از 400 دانش آموز در مرحله کشوری کنگره قرآنی مدارس سمپاد

معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان در مراسم اختتامیه کنگره قرآن کریم دانش آموزان ویژه پسران در سنندج با اشاره به حضور بیش از 400 دانش آموز دختر و پسر در مرحله کشوری کنگره قرآنی مدارس استعدادهای درخشان گفت: در این مرحله 200 دانش آموز پسر و 205 دانش آموز دختر به کنگره نهایی قرآن کریم راه یافته اند.

محمد نستوه اظهارداشت: حضور این تعداد دانش آموز برگزیده از میان 11 هزار دانش آموزی که در مدارس استعدادهای درخشان کشور مشغول به تحصیل هستند، نشان از علاقمندی و شایستگی آنهاست.

وی با بیان اینکه در مرحله استانی کنگره قرآن 8 هزار و 300 نفر شرکت کرده بودند، عنوان کرد: از بین این افراد 2 هزار و 600 نفر برگزیده شدند و به مرحله منطقه ای راه پیدا کردند.

وی با اشاره به برنامه های پرورشی و قرآنی مدارس سمپاد بیان کرد: بعضی از برنامه های این مدارس رقابتی و برخی هم آموزشی و فراگیری است.

معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان ادامه داد: از جمله موفقیت های دانش آموزان مدارس سمپاد می توان به کسب 75درصد رتبه های اول تا دهم کنکور سراسری، معادل 28 نفر از 36 نفر برتر کنکور اشاره کرد که این نشان از کیفیت آموزشی در این مدارس است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان هم در این مراسم با اشاره به اینکه قرآن کتاب هدایت و شفای دلهاست، گفت: اگر انسان در کنار تلاش علمی دارای ایمان راسخ باشد و با قرآن مانوس شود می تواند به اهداف و رسالت دین مبین اسلام نائل شود.

رشید قربانی با اشاره به ارادت مردم دیندار استان کردستان به قرآن کریم و اهل بیت پیامبر اسلام اظهار داشت: مردم این استان همواره به قرآن و ائمه اطهار عشق می ورزند و به فرموده مقام معظم رهبری کردستان یک استان فرهنگی است و برگزاری این رویداد قرآنی در استان یک اتفاق مبارک است.

وی هدف از برگزاری این کنگره را تجلیل از دانش آموزان برگزیده قرآنی مدارس استعدادهای درخشان خواند و اظهارداشت: دانش آموزان در کنار تحصیل علم و دانش به مباحث دینی، معارف اسلامی و آموزش قرآن نیز بپردازند.

 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری مهر

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!