ابلاغ شیوه نامه اجرایی کلاس های چندپایه تا قبل از آغاز سال تحصیلی

محمد دیمه‌ور در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، با بیان اینکه آیین نامه کلاس‌های چندپایه چندماه گذشته در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب شد اظهار کرد: شیوه نامه اجرایی مربوط نیز آماده شده و تا قبل از آغاز سال تحصیلی به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: در این شیوه نامه آمده است که تمام معلمان کلاس‌های چندپایه باید به منظور آشنایی با فرآیند اداره این کلاس‌ها، 40 ساعت آموزش تخصصی را بگذرانند.

 معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی دیگر از اقدامات مدنظر در راستای کیفیت بخشی به کلاس‌های چندپایه افزایش ساعات آموزش است، اظهار کرد: بر این اساس در صورتی که تعداد دانش‌آموزان و یا تعداد پایه‌هایشان از عدد 3 فراتر رفت، ساعات آموزش بر اساس جدولی که در اختیار استان‌ها قرار گرفته اضافه می‌شود.

 دیمه ور افزود: همچنین با انجام کار اضافه و تدریس ساعات بیشتر، معلمان حق التدریس بالاتری دریافت خواهند کرد. بخشنامه این قانون از بهمن ماه سال گذشته به استانها ارسال شده و امسال هم ادامه پیدا خواهد کرد، اگر یک کلاس شش6 پایه داشته باشد معلم نمی‌تواند مدت زمان زیادی را برای هر دانش آموز صرف کند؛ این مصوبه کمک می کند تا معلم برنامه‌های آموزشی تکمیلی در نظر بگیرد تا آموزش‌ها کیفیت یابند.

 

 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری پانا

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!