شرایط جذب نیروهای حق التدریس از مهر 94

به گزارش تسنیم، علی اصغر فانی امروز در حاشیه مراسم افتتاح مرکز رفاهی، آموزشی توحید در جمع خبرنگاران گفت: این مرکز در گذشته دبیرستان دخترانه بوده است اما به این جمع بندی رسیدیم تا آن را تبدیل به مرکز رفاهی برای اسکان بیماران صعب العلاج فرهنگی کنیم.

وی افزود: هیچ مشکلی برای دانش آموزانی که در گذشته در این مدرسه تحصیل می کردند به وجود نیامده است چرا که تعداد دانش آموزان این مدرسه اندک بود و در مدارس اطراف ساماندهی شدند.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص ارائه خدمات دندانپزشکی و عینک به فرهنگیان در قالب بیمه تکمیلی گفت: مشکل عینک حل شده است و در خصوص دندانپزشکی هم با توجه به توسعه مراکز دندانپزشکی درمانگاه های فرهنگیان طرف قرارداد بادانشگاه ها ی علوم پزشکی، تلاش می شود تا مشکلات حل شود.

وضعیت جذب نیروهای حق التدریس از مهر 94 در آموزش و پرورش

فانی در خصوص جذب نیروهای حق التدریس از مهر 94 در آموزش و پرورش گفت: در این زمینه براساس نیازمان عمل می کنیم. یعنی نیاز آموزش و پرورش به رشته و جنسیت های موجود. در گذشته نیز برای جذب نیروهای حق التدریس همین اقدام انجام می شد و امسال نیز اگر در منطقه ای به نیرو نیاز داشته باشیم با توجه به رشته و جنسیت افراد از آن ها به عنوان حق التدریس استفاده خواهیم کرد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: همان طور که در قانون مصوب مجلس نیز آمده برحسب نیاز آموزش و پرورش وجود دارد و ما برای جذب نیروهای حق التدریس براساس نیازمان اقدام می کنیم و فعلا آمار دقیقی نداریم که در مناطق مختلف به چه تعداد نیروی حق التدریس نیاز داریم.

فانی در خصوص توزیع شیر در مدارس گفت: از اول مهر در دوره ابتدایی و متوسطه اول توزیع شیر را خواهیم داشت و اعتبار 500 میلیارد تومانی برای توزیع 70 نوبت شیر در مدارس اختصاص یافته است.

وی در خصوص مصوبه اخیر مجلس مبنی بر ممنوعیت به کارگیری نیروهای بازنشسته و اقدامات آموزش و پرورش در این خصوص گفت: ما این موضوع را مدیریت کرده و برنامه ریزی خود را انجام دادهیم که امیدواریم مشکلی پیش نیاید.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص اختصاص سرانه مدارس افزود: امسال 200 میلیارد تومان از محل درآمدهای گاز به عنوان سرانه به مدارس اختصاص می یابد که تلاش می کنیم آن را دریافت کنیم.

فانی در خصوص سرانجام زنگ انشا و کتابخوانی در مدارس گفت: مهر سال 92، رئیس جمهور در مراسم بازگشایی مدارس بر موضوع انشا و کتابخوانی در مدارس تاکید کرد که در این زمینه اقداماتی را انجام داده ایم که می توان به تجهیز کتابخانه های مدارس و دایر کردن کتابخانه های کلاسی در دوره ابتدایی اشاره کرد که این روند نیز امسال ادامه خواهد یافت.

 

 

منبع دریافت این مطلب : جام جم آنلاین

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!