مراسم آغاز سال تحصیلی باید به جشن بزرگ ملی تبدیل شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، حمیدرضا کفاش روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در اصفهان با اشاره به اینکه باید علت یابی کنیم چرا نسل جدید نسبت به نسل گذشته از رفتن به مدرسه رغبت کمتری دارند، اضافه کرد: مدیریت یک مدرسه باید به گونه‌ای باشد که یک دانش آموز را شیفته درس و ادامه تحصیل کند. آغاز سال تحصیلی یک جشن بزرگ ملی است که باید به نحو شایسته‌ای صورت گیرد.

همدلی و همزبانی تنها از طریق ترویج مثبت اندیشی آموزش و پرورشی‌ها نهادینه می‌شود.

کفاش با بیان اینکه اصفهان مهد هنر است و باید از بهترین جلوه‌های هنری در این جشن استفاده شود، گفت: نمی‌توان نسخه‌های یکسانی برای دانش آموز دختر و پسر ارائه داد. باید چیدمان جشن آغاز تحصیلی به گونه‌ای ساماندهی شود که این تفاوت احساس شود. متاسفانه امروز تعلیم و تربیت بسیار آسان گرفته می‌شود در حالی که سخنرانی برای دانش آموزان یک تخصص و تعلیم و تربیت یک کار تخصصی است.

وی ادامه داد: در سومین سال فعالیت دولت تدبیر و امید هستیم و آموزش و پرورش به عنوان دستگاه تعلیم و تربیت موظف است حرف منطقی و جوان پسند بزند . همدلی و همزبانی تنها از طریق ترویج مثبت اندیشی آموزش و پرورشی‌ها نهادینه می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مثبت اندیشی امید را در جامعه ایجاد می‌کند، خاطر نشان کرد: بالا بردن سطح دیپلماسی کشور یک افتخار است و یک اقدامی کوچک نیست و حاصل مثبت اندیشی است.

کفاش با اشاره به اینکه فضای مثبت اندیشی لازم است به صورت منطقی، مستمر، ریشه دار و بر اساس اصول منطبق بر نظام ترویج یابد، اضافه کرد: جامعه فرهنگی جامعه مودبی است و حرف آن حرف حساب است. مدیران آموزش و پرورش موظف هستند از خبرگان مجامع علمی، سیاسی و فرهنگی در فضای آموزشی استفاده کنند.

وی با اشاره به کسری چهار هزار میلیارد تومانی دو سال گذشته وزارت آموزش و پرورش، خاطر نشان کرد: خوشبختانه سه هزار میلیارد کسری تامین شده است اما یک هزار میلیارد تومان دیگر کسری داریم. نگاه دولت تدبیر و امید به رفع مشکلات فرهنگیان یک نگاه مثبت است. امید می‌رود نخستین وصولی دریافت شده را صرف نوسازی مدارس کنیم البته برای این منظور بودجه بالا نیاز است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه وظیفه آموزش و پرورشی‌ها تشویق مردم به حضوردر انتخابات اسفندماه است، گفت: وظیفه ما تنها حمایت از الف و ب نیست وظیفه ما تشویق مردم به حضور در انتخابات نیز است. توجیه مردم برای حضور در انتخابات وظیفه فرهنگیان است.

کفاش ادامه داد: استفاده کامل از مشارکت مردم و نهادهای دانش آموزی لازم است زیرا نمی‌توان آموزش و پرورش را دولتی چرخاند. تعلیم و تربیت یک موضوع عام است. وظیفه فرهنگیان است که جامعه را پذیرای تعلیم و تربیت کند.

وی با اشاره به اینکه منظور از مشارکت به معنای واقعی کلمه است و مشارکت تنها کمک‌های مادی نیست، خاطر نشان کرد: مشارکت بدین معنا است که افراد خود را در امر تعلیم و تربیت سهیم بدانند. در صورتی که تعلیم و تربیت اتفاق نیافتد آینده کشور به خطر می‌افتد ما ناچار هستیم از مشارکت‌ دیگران استفاده کنیم.

جامعه به انسان‌های جامع نگر نیاز دارد

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تربیت نیروی انسانی توسط آموزش و پرورش یک مقوله مهم و سرمایه جامعه است، افزود: سازمان دانش آموزی یک موقعیت عالی برای جذب مشارکت‌ها است.

کفاش به سامان دهی نیروی انسانی و دغدغه دلواپسان اشاره و خاطر نشان کرد: یکی از دغدغه های وزارت آموزش و پرورش با توجه به خروج 25 هزار نفری فرهنگیان و اضافه نشدن هیچ نیروی جدید این است که کمبودها را رفع و به حداقل برساند. با اضافه شدن نیروی جدید فرهنگی مشکلات رفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه دولت طرح حمایت در بخش‌های محروم را به تصویب خواهد رساند و در سال 95_94 با نیروی تازه نفس بخشی از مشکلات مرتفع خواهد شد، ادامه داد: پروژه مهر نشان می‌دهد که هیچ دلواپسی وجود نخواهد داشت. ارائه راه حل‌ها نیازمند اندیشه و تدبیر است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر توجه به مسائل تربیتی و اخلاقی دانش آموزان ادامه داد: تاکید وزارت آموزش و پرورش این است که بدون خشونت و با شرح صدر به تحمل تعلیم و تربیت دانش آموزان پرداخته شود. تعلیم و تربیت بر پایه اخلاق و ارزش‌های دینی است.

وی ادامه داد: در صورتی که دغدغه سلامت و ورزش دانش آموزان نداشته باشیم آن‌ها را تک بعدی تربیت کرده‌ایم. جامعه در آینده به انسان‌های جامع نگر نیاز دارد.

 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری ایسنا

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!