معرفی بازی فکری دالیز

خلاصه:

نمونه‌ای درخشان از بازی‌های استراتژیک، با تعداد کم قوانین، سادگی هوشمندانه در طراحی، و استراتژی‌های دفاعی و تهاجمی متنوع. مهره‌ی خود را در راه رسیدن به نقطه‌ی هدف هدایت کنید، با دیوارهایی که در اختیار دارید مسیر حریف را برای رسیدن به هدف مسدود کنید و برای خودتان دالان‌های هوشمندانه بسازید.

داستان:

پیش‌گویان گفته‌اند که جانشین پادشاه، اولین کسی است که بتواند از تالار جادو عبور کند. هرکسی که شهامت ورود به دالیز را داشته باشد، از هر تبار و جایگاه، می‌تواند بخت خود را در گذر از هزارتوهای اسرارآمیز آن بیازماید: جنگجویانی از خانواده‌های اصیل‌زاده با سلاح سنگین و همراهی جادوگرانی که دیوارهای هزارتو را اینجا و آنجا از زمین بیرون می‌کشند، با قهرمانان بی نام و نشانی رقابت می‌کنند که سلاحی جز شمشیرهای کهنه و هوشمندی خود ندارند. مرزهای سرزمین تحت یورش دشمنان است و سپاهیان نیازمند فرماندهی شجاع، قوی و خردمند که آنان را به پیروزی رهنمون شود. سرانجام چه کسی پیروز از دالیز بیرون خواهد آمد؟ و چه کسی در راهروهای هوشمندانه‌ی رقیبان راه خود را گم می‌کند؟

تاریخچه:

بازی دالیز در سال 2013 در انستیتو پژوهش و طراحی هوپا و بر اساس ایده‌ای از Mirko Marchesi طراحی شده است. این بازی، آخرین نسخه‌ی توسعه یافته از نسل بازی Blockade است که نخستین‌بار، در دهه‌ی 1970 توسط این طرّاح ایتالیایی برای شرکت Lakeside آمریکا طراحی شد. نخستین نسخه‌ی توسعه یافته‌ی بازی Blockade، بازی Pinko Pallino بود که در سال 1995 برای کمپانی Epta طراحی شد. نسخه‌ی توسعه یافته‌ی بعدی، بازی Quoridor بود که در سال 1997 توسط Mirko Marchesi برای شرکت Gigamic فرانسه طراحی شد و توانست تا سال 2000 جایزه‌های معتبر بین‌المللی زیادی را به دست آورد.

ویژگی بارز و مشترک تمامی نسخه های این بازی، وجود چالش‌های هیجان‌انگیز و خلاقانه‌ی استراتژیک برای پیشروی و رسیدن به هدف است که همگی از تعداد کمی قانون های حرکت بسیار ساده سرچشمه می‌گیرند. این بازی‌ها، به دلیل «تعداد کم قانون‌های بازی» و «سادگی هوشمندانه در طراحی»، جذابیت بسیار بالایی دارند و به عنوان مجموعه‌ای از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین بازی فکری در سراسر جهان شناخته می‌شوند.

نسخه‌ی دالیز، علاوه بر توسعه و بهبود در روش‌های بازی و ایده‌های اولیه، با ابداع عنصر «پرچم» جذابیتی دو چندان یافته و با هدف‌گذاری چندگانه در روند بازی، به ابزاری موثر در تقویت مهارت‌های ذهنی و افزایش خلاقیت بازیکنان تبدیل شده است.

 بازی فکری دالیز

 

پرورش ذهن:

بازی دالیز در رده ی بازی هایBoard/ Abstract Strategy/ Anticipation needed قرار دارد. شما در این بازی ها می توانید عملکرد اجرایی قشر پیشانی خود را با روش های بهبود حل مسئله به چالش بکشید. طبق نظر نورولوژیست‌ها، از این طریق عامل‌های محافظ نرونی، برای کندی سرعت پیشرفت آلزایمر در مغز شما آزاد می‌شوند. قشر پیشانی با عملکردهای گوناگونی از جمله ادراک مرتبط است. قشر پیشانی به طور مشخص مسئول برنامه‌ریزی مناسب پاسخ‌های محیطی به محرک‌های داخلی و خارجی است. این بخش در ارتباط نزدیک با بخش هایی از مغز است که مسئول ساخت سیستم های مغزیِ طراحِ وظایفِ روانی فردی می‌باشند. از آنجا که وظیفه اصلی قشر پیشانی پردازش آنی اطلاعات می‌باشد، بنابراین این بخش با بخش های دیگری از مغز که در زمینه یادگیری و حافظه، دقت، توجه و انگیزه درگیر هستند نیز مشارکت دارد. قشر پیشانی برای انجام این وظایف ادراکی و شناختی، از یکپارچه‌سازیِ اطلاعات دریافتیِ پیچیده از قشرهای حسی- حرکتی و قشرهای پاریتال (آهیانه‌ای) و تمپورال (گیجگاهی) استفاده می‌کند.

 

محتویات:

صفحه‌ی 9 در 9 بازی

4 مهره‌ی چوبی رنگی

2 پرچم

کیسه‌ی پارچه‌ای

دفترچه‌ی قوانین بازی

 

تعداد بازیکن 2 نفر

سن بالاتر از 9 سال

مدت زمان بازی 10 دقیقه

 دانلود راهنمای اصلی

دانلود راهنمای تکمیلی

 

برای خرید این بازی به فروشگاه اینترنتی نیمکت به آدرس www.nimkatbook.ir مراجعه کنید.

 

کلمات کلیدی: سرگرمی | بازی خانوادگی | بازی ایرانی | بازی فکری | بازی گروهی | تقویت مهارت ذهنی | بازی جالب و سرگرم کننده | بازی برای کودکان و بزرگسالان

 

منبع دریافت این مطلب : فروشگاه اینترنتی نیمکت

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!