اختصاص وام های کم بهره به موسسان مدارس غیردولتی

مرضیه گرد در گفت‌و‌گو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قزوین، گفت: این آمار مدارس غیردولتی، حدود 11 درصد از دانش آموزان کشور را تشکیل می‌دهند.

وی مشارکت مردم در مدرسه داری را یک ضرورت دانست و افزود: امیدواریم نهادها، ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی به ویژه مسکن و شهرسازی با ایجاد شرایط مناسب و دادن حق استفاده از زمین‌های با کاربری آموزشی به موسسان غیردولتی که حاضر هستند با سرمایه خود به امر مهم مدرسه سازی روی بیاورند، همکاری لازم را داشته باشند.

گرد خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود با حمایت بانک‌ها و صاحبان صنایع، تسهیلات و وام‌های کم بهره در اختیار مردم قرار بگیرد تا رویکرد خوب آنان برای تحصیل فرزندانشان در این گونه مدارس ادامه داشته باشد.

وی اضافه کرد: در سازمان مدارس غیردولتی با استفاده از بحث خرید خدمات آموزشی و همچنین کمک به بخش دولتی از طریق موسسات غیردولتی در کاهش تراکم و تکمیل صندلی‌های خالی این موسسات اقدامات خوبی صورت گرفته است.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی کشور با اشاره به تخصیص وام‌های کم بهره به موسسان مدارس غیردولتی تصریح کرد: هدف ما این است که کارمزدی درنظر گرفته نشود، بلکه وام‌ها به صورت قرض‌الحسنه و متناسب با سرمایه گذاری‌هایی که در هر استان صورت می‌گیرد، تخصیص داده شود.

 

 

منبع دریافت این مطلب : ایسنا

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!