بازی فکری استوژیت

خلاصه:

استوژیت ترکیبی شگفت‌انگیز از خلاقیت و قدرت ذهن‌خوانی است. در دنیای استوژیت باید از استعداد و قدرت تخیل خود استفاده کنید تا هوشمندانه‌ترین داستان را در مواجهه با 94 کارت زیبا و سحرآمیز بسازید؛ تجربیات خود را به کار ببندید تا داستان دیگران را به درستی کشف کنید؛ و در این راه از قصه‌ها، شعرها و مثل‌ها کمک بگیرید. در پایان این رویاست که هم‌چنان ادامه می‌یابد...

داستان:

پادشاه نگران است: آخرین روزهای زمستان سر رسیده و «استوژیتاک»، قصه‌گو و خوابگزار بزرگ شهر، در اولین روز بهار برای همیشه از سرزمین اسرارآمیزِ «استوژیت» خواهد رفت. اما چه کسی این توانایی را دارد تا جای خالی او را پُر کند؟ شما، بهترین پیشگوهای سرزمینِ «استوژیت» هستید که باید در رقابت با یکدیگر، جایگزینی شایسته را برای استوژیتاک انتخاب کنید. پیش روی شما، تصاویری است که بهترین نقاشان این سرزمین بر اساس خواب‌های پر رمز و راز پادشاه نقاشی کرده‌اند، و این شمایید که باید با داستان‌ها و روایت‌های خود، خلاقیت و قدرت ذهن‌خوانیِ حریفانتان را به آزمون بگذارید. اما به یاد داشته باشید که این تصاویر، نه آن‌قدر شفاف و سرراست هستند که همه به سادگی معنای آنها را کشف کنند، و نه آن‌قدر بی‌معنا و دور از ذهن که برای هیچ‌کس قابل فهم نباشند. آیا درپایان این رقابت، سرزمینِ «استوژیت» خوابگزاری خردمند و شایسته پیدا خواهد کرد؟

بازی استوژیتتاریخچه:

بازی استوژیت در سال 2014 در انستیتو پژوهش و طراحی هوپا و بر اساس ایده‌هایی از Mark Alan Osterhaus، Matthew Kirby و Jean-Louis Roubira طراحی شده است. این بازی، یکی از آخرین نسخه‌ی بهبودیافته از نسل بازی کارتی پر طرفدار Dixit است که در سال 2008 توسط Jean-Louis Roubira طراح فرانسوی برای شرکت Libellud فرانسه طراحی گردید. با توجه به استقبال بسیار گسترده‌ی بازی‌دوستان در سراسر جهان، نسخه‌های تکمیلی بازی Dixit به سرعت توسط شرکت Libellud و پس از مدتی توسط شرکت سرشناس Asmodee تولید و روانه‌ی بازار شد. بازی استوژیت تنها نسخه‌ی بهبودیافته‌ی این بازی است که علاوه بر جذابیت‌های اصلی بازی به عنوان یک بازی گروهی (تا 8 نفر بازیکن)، امکان بازی توسط دو نفر را نیز داراست و این به دلیل روش‌های منحصر به فردی است که در واحد تحقیق و توسعه‌ی هوپا برای این بازی طراحی شده است. علاوه بر این، در طراحی کارت‌های بازی سعی شده است تا از عناصر و تصاویر بومی به گونه‌ای استفاده شود که ضمن حفظ پویایی درونی بازی، برقراری ارتباط با آن برای مخاطب ایرانی به سهولت صورت گیرد.

 

پرورش ذهن:

نیمکره‌ی چپ مغز مقر مهارت‌های کلامی و پردازش اطلاعات با نظم منطقی و به صورت متوالی است. در حالیکه نیمکره‌ی راست مغز نیمکره‌ی خلاق است که بیشتر جنبه‌ی بصری داشته و به صورت شهودی، همه‌جانبه و تصادفی پردازش می‌کند و مسئول تخیلات و خیال‌بافی‌های انسان است. دو نیمکره با یک دسته تار عصبیبه نام جسم پینه‌ای به هم مرتبط هستند که پیام‌ها را بین دو نیمکره جابه‌جا می‌کند. اکثر انسان‌ها یک نیمکره‌ی مغز غالب دارند.در این بازی، گسترش ارتباط بین دو نیمکره‌ی مغز و پرورش مهارت‌های کلامی و تصویری به صورت همزمان شکل می‌گیرد.

در نتیجه ی این بازی، لوب پیشانی مغز فعال می شود و بخش های مسئول پردازش، درک و استنتاج کلمات کاملا درگیر خواهند شد. بخش لوب پیشانی حاوی بخش های اعظمی از نرون های حساس به دوپامین می باشد. سیستم دوپامین با گزینش اطلاعات حسی دریافتی از تالاموس به پیش مخ، در بهبود عملکرد حافظه ی کوتاه مدت، برنامه ریزی و انگیزه ایفای نقش می کند. لوب های پیشانی مقر احساسات و قضاوت های مرتبط با همدردی (احساس غم از رنج دیگران) و همدلی (توانایی درک احساسات و مشکلات دیگران) است. این بخش همچنین بذله گویی ظریف، طنز، بازی با کلمات، طعنه و تمسخر را می شناسد و فرآیندهای روانی جامعه پذیری فرد و ذهن خوانی را کنترل می کند.

تفکر انعطاف پذیر و در نتیجه ی آن توانایی حل مسئله، توانایی صحیح بیان کردن کلامی، حرکت، شخصیت و عملکردهای ناگهانی (کنش های هیجانی بدون فکر قبلی)، همگی تحت تاثیر این بخش از مغز هستند. در این بازی با هدف توصیف کاملا خلاقانه ولی مبهم و چندلایه ی نگاره ها با روش های توصیف تصویر از جمله کلام، موسیقی، شعر و ژست، نیمکره ی راست برای درک خلاقانه ی تصاویر و در عین حال نیمکره ی چپ مغز برای خلاقیت های کلامی درگیر می شوند.

 بازی استوژیت

 محتویات:

صفحه ی امتیازدهی

96 عدد کارت امتیازدهی

64 عدد کارت امتیاز دهی

8 مهره ی چوبی امتیاز شماری

کیسه‌ی پارچه‌ای

دفترچه‌ی قوانین بازی

 

تعداد بازیکن: 2 تا 8 نفر

سن: 8 تا 99 سال

مدت زمان بازی: بیشتر از 20 دقیقه

 دانلود راهنمای بازی استوژیت

دانلود راهنمای تکمیلی بازی استوژیت

 

برای خرید این بازی به فروشگاه اینترنتی نیمکت به آدرس www.nimkatbook.ir مراجعه کنید.

 

کلمات کلیدی: سرگرمی | بازی خانوادگی | بازی ایرانی | بازی فکری | بازی گروهی | تقویت مهارت ذهنی | بازی جالب و سرگرم کننده | بازی برای کودکان و بزرگسالان

 

 

منبع دریافت این مطلب : فروشگاه اینترنتی نیمکت

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!