اختصاص اعتباری ویژه برای جمع آوری مدارس خشتی در مناطق مرزی

به گزارش پایگاه خبری دانش آموزان؛ مرتضی رئیسی معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در خصوص برخی شبهات درباره وجود کلاس‌های درس کپری در کشور، اظهار داشت: در هر نقطه از کشور که کلاس درس کپری وجود داشته باشد و امکان جایگزینی آنها با کلاس درس پیش‌ساخته باشد، انجام می‌شود و در صورتی که جمعیت ماندگار شود، کلاس درس ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش و نوسازی مدارس توجه جدی به موضوع کلاس‌های درس کپری دارند، خاطرنشان کرد: به تمام روسای مناطقآموزش و پرورش و مدیران کل نوسازی استان‌های کشور ابلاغ کردیم به محض دریافت گزارشی مبنی بر وجود مدارس کپری، مدارس جایگزین تامین شود.

رئیسی با بیان اینکه جایگزینی مدارس کپری از اولویت‌دارترین کارهاست، تصریح کرد: اگر جمعیت آن محل ماندگار باشد و اطمینان داشته باشیم که جمعیت از آن محل کوچ نمی‌کند، کلاس درس مناسب نیز ساخته می‌شود.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در خصوص جایگزینی کلاس‌های مرزی مشکل اعتباری نداریم و اعتبار ویژه‌ای تامین شده است، گفت: امسال اعتباری برای مناطق مرزی در نظر گرفته‌ایم تا مدارس «خشت و گل»، «سنگ و گل»، «آجر و گل» و «چوبی» را جمع آوری کنیم.

وی افزود: نصف اعتبار مورد نیاز برای این کار تامین شده است و به استان‌هایی که این کلاس‌های درس را دارند، ابلاغ خواهد شد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، حذف این چهار نوع مدرسه «خشت و گل»، «سنگ و گل»، «آجر و گل» و «چوبی» را مصداق برقراری عدالت آموزشی دانست.

رئیسی تصریح کرد: منتظر دریافت گزارش‌های رسمی، صحیح و مطمئن درباره مدارس کپری هستیم تا سریعاً کلاس‌های درس جایگزین احداث شود.

 

 

منبع دریافت این مطلب : پایگاه خبری دانش آموزان

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!