نفرات برگزیده ششمین المپیاد دانش آموزی علوم و فناوری نانو تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، آیین اختتامیه ششمین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو صبح امروز 10 شهریورماه با حضور علی زرافشان، معاون متوسطه و جمعی از مدیران کل وزارت آموزش و پرورش در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد.

در این مراسم ضمن معرفی برگزیدگان دوره عملی و اهدای مدال‌های طلا، نقره، برنز و دیپلم افتخار به برگزیدگان، از اساتید دوره عملی نیز تقدیر به عمل آمد.

مدیرباشگاه نانو: المپیاد دانش آموزی متعلق به ایران است

در ادامه فائقه اسلامی‌پور مدیر باشگاه نانو گفت: المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو فعالیتی است که ابتکار برگزاری آن با این عنوان متعلق به کشور ایران است.

وی تصریح کرد: در کشورهای دیگر مسابقات دانش‌آموزی با تعیین یک طرح مشخص و یا اردوهای یک‌هفته‌ای، آموزش فعالیت‌های آزمایشگاهی برگزار می‌شود؛ اما ترکیب مناسبی از رقابت همزمان در حیطه تئوری و عملی که همه مباحث اصلی مطرح در علوم و فناوری نانو را دربرگیرد، تا به حال در هیچ کشوری اجرا نشده است.

مدیر باشگاه نانو با تشریح چگونه برگزاری المپیاد دانش‌آموزی خاطرنشان کرد: برگزیدگان مرحله اول در گام بعد یک اردوی عملی ـ آموزشی 10 روزه را در یک مرکز معتبر علمی ـ پژوهشی کشور می‌گذرانند؛ در این مرحله دانش‌آموزان ضمن فراگیری روش‌های ساخت و کاربرد نانو مواد در آزمایشگاه و شرکت در کارگاه‌های شبیه‌سازی نانو از مراکز فعال کشور در حوزه فناوری نانو بازدید می‌کنند.

اسلامی‌پور تصریح کرد: این آزمون در دو بخش سوالات کتبی و همچنین ارائه دستاوردهای علمی خود در قالب مقاله علمی و ارائه شفاهی با حضور داوران متخصص علوم و فناوری نانو برگزار می‌شود.

وی به برگزاری 5 دوره گذشته اشاره کرد و افزود: در المپیاد اول که در سال 89 برگزار شد 1200 داوطلب، در المپیاد دوم 4هزار و 283 نفر، در المپیاد سوم 16 هزار و 81 نفر، در المپیاد چهارم 20 هزار 486 نفر، در المپیاد پنجم 25 هزار و 797 نفر و در المپیاد ششم 28 هزار 478 دانش‌آموز شرکت کردند، این نشان‌دهنده رشد و میزان علاقه‌مندی در این حوزه است.

نفرات برتر این المپیاد

در ششمین دوره مسابقات دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو حامد هادی‌زاده، ابوالفضل زارع و معین شیرزاد موفق به کسب مدال طلا، محمد منصوری، شبنم آفاقی، محمدرضا مجیدی، محمدهادی رئیسی و ریحانه طاعی‌زاده مدال نقره و شهریار میرزایی، سوزان ابریشمی، هادی امینی، سیدمحمد امین هاشمی، زینب منتصری، علی خرد، محمدرضا نفیسی، شیوا زرین‌کمر، امین محمودی، مهرداد حسین‌زاده، محمدمهدی رئیسی، زهرا رضایی، محمد زند وکیلی، زهرا خطیب‌زاده، سهیل سهیلی مدال برنز شدند و همچنین رحیمه حنفی، سیدفاطمه الفهام، پارسا حاتمی، احسان سلطانی، امیرمحمد مشیری، رامیار رحیمی، الهام شریفی، امیرحسین جعفری، مصطفی علیانژادی، دنیا نظری، فاطمه کاظمینی، نیکتا حائری، فاطمه شرف‌لاری، محمدحسین شکیبا و عماد زمانی موفق به کسب دیپلم افتخار شدند.

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!