بعدش چی

یک تاجر آمریکایی نزدیک یک روستایی مکزیکی ایستاده بود که یک قایق کوچک ماهیگیری از کنارش رد شد که توش چند تا ماهی بود .از مکزیکی پرسید : چقدر طول کشید که این چند تا رو گرفتی ؟

مکزیکی : مدت خیلی کمی .آمریکایی : پس چرا بیشتر صبر نکردی تا بیشتر ماهی گیرت بیاد ؟

مکزیکی : چون همین تعداد برای سیر کردن خانواده ام کافیه .

آمریکایی: اما بقیه وقتت رو چیکار می کنی ؟

مکزیکی : تا دیر وقت می خوابم ، یه کم ماهی گیری می کنم . با بچه ها بازی می کنم . بعد میرم توی دهکده می چرخم ، یه لیوان نوشیدنی می خورم و با دوستان شروع می کنیم به گیتار زدن . خلاصه مشغولم به این نوع زندگی !

آمریکایی : من تو هاروارد درس خوندم و می تونم کمکت کنم . تو باید بیشتر ماهی گیری کنی . اون وقت می تونی با پولش یه قایق بزرگتر بخری و با درآمد اون چند تا قایق دیگر هم بعدا اضافه میکنی . اون وقت یه عالمه قایق برای ماهیگیری داری !

مکزیکی : خوب ، بعدش چی ؟

آمریکایی : به جای این که ماهی ها رو با واسطه بفروشی اونا رو مستقیما به مشتری ها می دی و برای خودت کار و بار درست می کنی ... بعدش کار خونه راه می اندازی و به تولیداتش نظارت می کنی ... این دهکده کوچک رو هم ترک می کنی و می روی مکزیکوسیتی ! بعدش لوس آنجلس ! و از اونجا هم نیو یورک ... اونجاست که دست به کارهای مهم تری هم می زنی ...

مکزیکی : اما آقا ! این کار چقدر طول می کشه ؟

آمریکایی : پانزده تا بیست سال !

مکزیکی : اما بعدش چی آقا ؟

آمریکایی : بهترین قسمت همینه ، موقع مناسب که گیر اومد میری و سهام شرکتت رو به قیمت خیلی بالا می فروشی ! این کار میلیون ها دلار برات عایدی داره .

مکزیکی : میلیون ها دلار ! خب ، بعدش چی ؟

آمریکایی : اون وقت بازنشسته می شی ! میری یه دهکده ساحلی کوچیک ! جایی که می تونی تا دیر وقت تا دیر وقت بخوابی ! یه کم ماهیگیری کنی . با بچه هات بازی کنی ! بری دهکده و یه لیوان نوشیدنی بنوشی ! و تا دیر وقت با دوستات گیتار بزنی و خوش بگذرونی ....

 کلمات کلیدی مطلب : مقالات داستان های موفقیت | دانستنی های گوناگون | داستان های جالب | داستان بعدش چی 

 

منبع دریافت این مطلب : پرتو آگاهی

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!