تذکر دادن به دانش آموزان سر صف فایده ندارد

دوشنبه12 مرداد 1394 

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور در سی‌ودومین اجلاس روسای آموزش و پرورشکشور که هم‌اکنون در سالن همایش‌های برج میلاد در حال برگزاری است با اشاره به اینکه مسائل پرورشی در دستگاه آموزش و پرورش اهمیت زیادی دارد، اظهار داشت: در حال حاضر 470 هزار والدین دانش آموز داریم که سواد ندارند. در سال گذشته 130 هزار نفر از آنها تحت پوشش قرار گرفته اند و 340 هزار نفر از آنها مانده‌اند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه سرمایه‌دارترین مردم کره زمین معلمان هستند، خاطرنشان کرد: 40 سال پیش شهید بهشتی از من بیعت گرفت تا معلمی را رها نکنم.

قرائتی خطاب به مسئولان آموزش و پرورش کشور گفت: افتخار کنید که خادم نماز باشید و دانش‌آموزان را به وسیله کارهای هنری به نماز ترغیب کنید و اینطور نباشد که نماز در حاشیه دیده شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر میلیون ها لیسانس و فوق لیسانس بیکار داریم اظهار کرد: هر دانش آموز و دانشجو باید حرفه‌ای یاد بگیرد آموزش ضمن خدمت برای ارتقای رتبه اجباری است و باید به این صورت باشد که هفته‌ای یک کتاب از 52 کتاب شهید مطهری را بخوانیم.

وی بار دیگر خطاب به مسئولان آموزش و پرورش کشور گفت: تذکر دادن به دانش‌آموزان سر صف فایده ندارد و تذکرات و گفت و گو باید چهره به چهره و خصوصی صورت گیرد.

وی ادامه داد: اگر دانش‌آموزان را نمازخوان کنیم نسل آنها نیز نمازخوان می‌شود و باید نماز را به مدارس ابتدایی ببریم و موانع را برطرف کنیم تا همه دانش‌آموزان در نماز شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه نماز را به امور تربیتی و معلم دینی واگذار نکنید اظهار داشت: مسئول نماز همه ما هستیم و باید با انجمن اولیا و مربیان در ارتباط با اهمیت نماز صحبت شود.

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!