مدرسه اینترنتی تبیان

نیازهای آموزشی در فضای آموزشی کشور ( معلمین، دانش ‏آموزان و مدارس و خانواده ‏ها) اغلب ناشی از تغییراتی است که در نحوه آموزش پدید آمده است. آموزش و پرورش ایران نیز مانند سایر نقاط جهان به سمت استفاده بیشتر از محیط دیجیتالی و تعامل بیشتر دانش آموزان با موضوع درس و یادگیری می‏رود. تدریس به روش تعاملی، به آزمایشگاه، وسایل و تجربیات دست اول نیاز دارد که هنوز به طور یکسان و عادلانه در تمام نقاط ایران گسترش نیافته است. در عین حال گسترش اینترنت در مدارس ایران سریع‏تر و راحت‏ تر از این موارد بوده است. مدرسه اینترنتیمی‏کوشد تا این فاصله را با آزمایش ‏ها و تجربه‏ های اینترنتی و نرم افزارهای آموزشی پر کند.

یک نیاز دیگر دانش ‏آموزان ما دسترسی به مطالب عمیق تر و با بسط بیشتر است. آنها نیاز دارند تا دانسته هایشان در حیطه های مختلف را با هم پیوند بدهند و زمینه ارتباط اجزای آنها با هم را درک کنند. فرصت این کار به دلیل محدود بودن ساعات درسی و عدم دسترسی به منابع کتاب خانه ای به سادگی فراهم نمی شود. حتی گاهی نمی تواند میزان اهمیت و کارایی این مطالب را در رابطه با کارش دریابد. ما امیدواریم که سایت مدرسه اینترنتی با مقاله ها و مطالب علمی این خلا را پر کند. یکی از راه ‏های افزایش بهره‌ وری در آموزش، آموزش در کنار بازی و سرگرمی است که تلاش بخش بازی‌های آموزشی در همین راستا بوده است.

مدرسه اینترنتی تبیان

به رغم تلاش‌های بی وقفه دست اندرکاران آموزش و پرورش، هنوز سرانه معلم به دانش آموز در ایران کم است. به همین دلیل طبیعی است که خیلی دانش آموزان پاسخ مناسبی از سوالات و کنجکاوی‌های خود در کلاس نمی یابد. اما مدرسه اینترنتی با متخصصان و مشاوران خود و نیز با برگزاری دوره های مجازی سعی می کند آتش شوق و کنجکاوی نسبت به علم را در دل بچه ها روشن نگه دارد.

معلم های ایرانی در کنار دانش آموزان نیاز به دسترسی به منابع مناسب و روزآمد دارند. با این حال اکثر آنها یا به زبان انگلیسی آشنایی کافی ندارند و یا در مطابقت دادن مطالب روی وب ( مثلا طرح درس ها و یا دانش افزایی در زمینه روش های تدریس و ...) با محتوا و برنامه آموزشی ایران مشکل دارند. حل این مشکل هم یکی دیگر از اهداف مدرسه اینترنتی است.

رویکرد جستجو محور به یادگیری دانش در سال‌های اخیر توجه بسیاری از مدارس ایران را به خود جلب کرده است. مدرسه اینترنتی با استفاده از کارآزموده ترین معلم‌ها در این حیطه نیز با اجرای طرح پروژه های دانش آموزی به تولید محتوا و مشاوره می پردازد. امروزه حتی در نقاط دور دست ایران هم می توان به رایگان از این خدمت استفاده کرد.

عدم وجود منبع اطلاع‌رسانی متمرکز در زمینه اخبار آموزشی موجب سردرگمی دانش آموزان، معلمین و حتی والدین آن‌ها می گردد. دو بخش اخبار آموزشیو کنکور در جهت رفع این مشکل ایجاد شده اند.

در مسیر تعلیم و تربیت در سیستم های آموزشی بسیار دیده می شود که پرداختن به مسئله تعلیم موجب غافل شدن از مقوله ی مهم تربیت شده و عملاً بخش پرورش دانش آموزان از حوزه آموزش جدا و به فراموشی سپرده شده است. تلاش بخش فعالیت های پرورشی ارائه راهکارهایی برای پر نمودن این خلا در سیستم آموزش و پرورش ایران است.

مدرسه اینترنتی برای رسیدن به این هدف‌ها از مطالب و محتواهایی به اشکال گوناگون استفاده می کند. تنوع این اشکال و خدمات به خوبی پاسخ گوی نیاز دنیای در حال تغییر ماست!

 

منبع دریافت این مطلب : تبیان

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!