3.5 میلیون دانش آموز در المپیاد درون مدرسه ای حضور دارند

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، مهرزاد حمیدی روز شنبه و در نشست شورای عالی تشکیلاتی دومین المپیاد ورزشی درون مدرسه ای که با حضور روسای مختلف فدراسیون های ورزشی در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، افزود: المپیاد ورزشی درون مدرسه ای یک رویداد مسابقه ای نیست بلکه یک تغییر نگرش است.

وی گفت: تلاش داریم دو ساعت زمان درس تربیت بدنی در هفته را برای ارایه فعالیت هایی در بین دانش آموزان به 6 ساعت افزایش دهیم.

حمیدی اظهار کرد: هدف این است که هر دانش آموز در طول هفته حداقل 6 ساعت در مدرسه ورزش انجام دهد که این کار با اجرای طرح المپیاد درون مدرسه اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: در سال تحصیلی جدید (95 - 94) درس تربیت بدنی با 33 هزار معلم ورزش و المپیاد درون مدرسه ای و طرح مدرسه قهرمان از مهر امسال آغاز می شود.

حمیدی با بیان اینکه 68.5 درصد دانش آموزان مدارس مجری طرح المپیاد درون مدرسه ای در این برنامه مشارکت داشتند، گفت: این طرح توان دارد که به عنوان مکمل درس تربیت بدنی لحاظ شود تا 6 ساعت پویایی و تحرک را برای دانش آموزان داشته باشد.

وی با اشاره به تعداد دانش آموزانی که مجری طرح المپیاد درون مدرسه ای بودند، افزود: یک میلیون و 897 هزار و 609 نفر به عنوان مجری این طرح بودند که یک میلیون و 400 هزار نفر آنها دانش آموز هستند که بزرگترین عرصه داوطلبی در ورزش کشور شکل گرفته است.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: هم اکنون نرخ نفوذ المپیادها در روستاها ، مدارس عشایری، مدارس استثنایی و مدارس اقلیت ها، المپیاد ورزشی درون مدرسه ای ، به عنوان زبان مشترک مدارس به شمار می رود.

حمیدی با اشاره به جذب کمک های نقدی و غیرنقدی برای طرح المپیاد درون مدرسه ای اظهار کرد: در مجموع 29 میلیارد تومان اعتبار برای این کار جمع آوری شد که مبلغ 20 میلیارد تومان آن با کمک حامیان مالی انجام پذیرفت.

وی با بیان اینکه 272 هزار و 538 خبر در خصوص المپیاد ورزشی درون مدرسه ای منتشر شد ، گفت: این طرح در مجموع 40 میلیون نفر در کشور را که شامل 13 میلیون دانش آموز و 26 میلیون والدین آنهاست، پوشش می دهد.

 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری ایرنا

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!