راه اندازی 100 کتابخانه دیجیتال در مدارس کشور

به گزارش ایرنا، افسانه قربانی روز شنبه در آیین راه اندازی اولین کتابخانه دیجیتالی استان ایلام در شهرستان آبدانان اظهار کرد: این انجمن با همکاری آموزش و پرورش مسوولیت راه اندازی کتابخانه های دیجیتال در کشور را بر عهده دارد.

به گفته وی، انجمن حامی در نظر دارد به منظور توسعه فضاهای مجازی و آشنایی دانش آموزان با فناوری های نوین آموزشی، کتابخانه مجازی و دیجیتالی و نحوه استفاده از آخرین تکنولوزی های فرهنگی دنیا را در مدارس کشور راه اندازی و به آموزش و پرورش تحویل دهد.

قربانی ارتقای سطح دانش جوانان و نوجوانان را مهمترین هدف این انجمن اعلام کرد و افزود: تاکنون 40 کتابخانه مجازی و مجهز در کشور راه اندازی شده و تا پایان سال نیز 60 کتابخانه دیگر در مناطق مختلف کشور راه اندازی می شود.

وی تاکید کرد: با توجه به ضرورت تقویت بنیه علمی فرزندان و آینده سازان انقلاب اسلامی با اجرای طرح کتابخانه های سیار اینترنتی در نقاط دور افتاده و صعب العبور کشور توسط این انجمن، گام مهمی در زمینه آشنایی دانش آموزان با جهان مجازی و کسب دانش و اطلاعات روز برداشته شده است.

قربانی تهیه لوازم التحریر برای دانش آموزان مناطق محروم و دور افتاده و اجرای طرح های تشویقی و تربیتی را از دیگر فعالیت های انجمن حامی تهران دانست.

وی گفت: کتابخانه های الکترونیکی پس از تجهیز و راه اندازی به ادارات آموزش و پرورش مناطق کشور تحویل می شوند و در طول سال نیز توسط کارشناسان انجمن مورد بازرسی، ارزشیابی، نظارت و کیفیت بخشی قرار می گیرند.

وی هزینه رفتتاح و راه اندازی هر کتابخانه دیجیتالی را 250 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: تاکنون تعداد سه کتابخانه الکترونیکی در شهرهای سیروان، ایوان و آبدانان در استان ایلام راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

مدیر انجمن علمی آموزشی حامی تهران یادآور شد: هر کدام از این کتابخانه های دیجیتالی دارای 10 تا 15 دستگاه رایانه مجهز، میز مطالعه، اینترنت پرسرعت و نرم افزارهای بروز دنیاست که کاربران می توانند با استفاده از اینترنت در کوتاه ترین زمان ممکن به هر کتاب، مجلات و متون علمی و آموزشی مورد نظر بدون هزینه دسترسی داشته باشند.

انجمن علمی آموزشی حامی تهران از موسسات خیریه و عام المنفعه کشور است که در مدت 14 سال فعالیت خود، با استفاده از کمک های خیرین توانسته بیش از 100 مدرسه و فضای آموزشی نیز در مناطق محروم احداث و تجهیز کند.

شهرستان آبدانان در 170 کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد.

 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری ایرنا

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!