فعالیت 68 هزار مربی و مشاور در مدارس

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، عیسی مراد در نشستی خبری با بیان اینکه بهسازی نیروی انسانی در آموزش و پرورش بسیار حائز اهمیت است و ما به دنبال آن هستیم، اظهار کرد: راهکارهای 2-4 و 2-5 سند تحول بنیادین نیز در بروز رسانی افراد و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی تاکید دارد.

وی افزود: بنا داریم امسال منسجم‌تر از سالهای گذشته طرحی تحت عنوان مدرسان را اجرا کنیم بر این اساس ارتقا و به روز رسانی مجموعه‌ای از مربیان و مشاوران حوزه تربیتی که در مدارس فعالیت می‌کنند مدنظر ماست.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش ضمن تاکید بر مدرسه محوری در برنامه‌های آموزش و پرورش گفت: اینکه یک مربی یا مشاور باید به چه موضوعاتی اشراف داشته باشد با توجه به اسناد بالادستی باید به صورت کامل آموزش داده شود و مفاهیم منتقل شود.

عیسی مراد ادامه داد: ما برنامه‌های آموزشی مختلفی برای مربیان و مشاوران ترتیب می‌دهیم که انتشار کتب و جزوات، برگزاری آزمون‌ها و برگزاری دوره‌های مجازی از جمله آنهاست. در آزمون مشاوران که امسال برگزار شد 18 هزار مشاور حضور یافتند و نتایج استان به استان تحلیل شد. این آزمون برای مربیان هم برگزار خواهد شد و در همه حال این آزمون‌ها به نفع مربی و مشاور خواهد بود.

وی در ادامه به اعلام جزئیات طرح مدرسان پرداخت و گفت:‌ در این دوره که امسال در روزهای 23، 24 و 25 شهریور ماه برگزار می‌شود 256 نفر از هر استان حضور دارند که 4 نفر مربی، دو نفر مشاور و رئیس اداره امور تربیتی و امور مشاوره حضور خواهند داشت. این مدرسان پس از اتمام دوره به استان‌های خود بازگشته و محتوای فراگرفته را به مربیان استانی منتقل خواهند کرد.

عیسی مراد با بیان اینکه روش شناسی تربیت،‌ سبک زندگی ایرانی اسلامی، آشنایی با روشهای اصلاح و تغییر رفتار،‌ آسیب شناسی روانی، اجتماعی و فرهنگی،‌ فرقه شناسی،‌ ساحت‌های شش گانه، هدایت تحصیلی، کیفیت بخشی به فعالیت‌های حوزه پرورشی،‌ بهداشت روان، قانونگرایی، رویکردهای سیستماتیک در آموزش و پرورش، تاثیر برنامه‌های غیررسمی در تربیت، ‌فناوری‌های نوین، ‌راهبردهای تربیتی و روابط میان فرهنگی از جمله 16 عنوانی هستند که برای این دوره‌ها در نظر گرفته شده‌اند، گفت: اساتید صاحب نامی که آموزش و پرورش را می‌شناسند برای تدریس دعوت شده‌اند.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه حدود 68 هزار مربی و مشاور در سطح کشور داریم گفت: از این تعداد حدود 18 هزار مشاور و 50 هزار نفر مربی هستند و امسال در پایان دوره نهم هدایت تحصیلی را خواهیم داشت که مشاوران در مدارس باید برای راهنمایی به دانش آموزان آمادگی کامل داشته باشند.

 

 

منبع دریافت این مطلب : ایسنا

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!