در خرید وسایل مورد نیاز درس و مدرسه فرزندان تان دقت کنید

عظیم عظیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، خریداری وسایل با آرم‌ها و تصاویر بیگانه و دور از ارزش های فرهنگی را در پذیرش نسبی آن ارزش ها در کودک اثرگذار ارزیابی کرد و گفت: اینگونه وسایل می توانند در نهادینه کردن ارزش های مربوط به آن شخصیت ها و تصاویر اثرگذار باشد.

این روانشناس کودک و نوجوان با بیان اینکه زمانی تصاویر مربوط به «باربی» بر روی لوازم التحریر و سایر وسایل مورد نیاز دانش آموزان مد شد، گفت: در فلسفه پیدایش «باربی» دست صهیونیست ها در کار بود و علاوه بر سوق دادن افراد به سوی تجمل گرایی و میل به نداشتن فرزند، اهداف پشت پرده دیگری هم دنبال می شد که شاید در یک خرید معمولی اصلا به چشم نیایند، اما اثرات آنها در دانش آموزان ماندگار خواهد بود.

وی با اشاره به مد شدن بازی «کلش» در حال حاضر گفت: امروز خیلی از بچه‌ها بازی «کلش» را انجام می دهند و در هنگام خرید وسایل مورد نیاز خود نیز وسایل با عکس‌های مربوط به این بازی را می پسندند و انتخاب می کنند، فارغ از اینکه در ساخت این بازی اهداف شومی دنبال شده و در قسمت‌های جلو کم کم به سوی تعرض به مقدسات مسلمین پیش می رود و ارزش‌های دینی را زیر سوال می برد.

عظیمی سپس توجه به فرهنگ خودی را در شکل گیری خمیر مایه‌های فرهنگی در دانش آموزان مهم ارزیابی کرد و گفت: خرید و استفاده از وسایل با تصاویر اسطوره ها و قهرمانان داخلی می تواند اثرات مثبتی در دانش آموزان داشته باشد.

وی در ادامه به والدین توصیه کرد: برای دانش آموزان لوازم التحریر و سایر وسایل مدرسه گران قیمت خریداری نکنند، چراکه این کار می تواند در پر توقع کردن آنها اثر گذار باشد و اینکه آنها دیگر به کمتر از گرانترین ها راضی نخواهند شد.

وی افزود: خرید وسایل گران قیمت برای دانش آموز سبب می شود تا او به فردی پر مدعا تبدیل شود که همواره از وضعیت خود ناراضی خواهد بود.

عظیمی در ادامه با بیان اینکه خرید وسایل گران قیمت از سوی دیگر سبب می شود تا آن ها مدام مراقب استفاده فرزندانشان از آن وسایل باشند و مرتب آن ها را در استفاده از وسایل شان امر و نهی کنند، گفت: این کار با روحیه بچه ها سازگار نیست و توصیه هم نمی شود.

عظیمی معتقد است، افراد خصوصا در سنین ابتدایی وسایل را زیاد دستکاری می کنند و آنها را زود خراب می کنند و تذکرها و مراقبت های مداوم والدینشان در استفاده از وسایل شخصی آن ها را عصبی می کند.

وی سپس گفت: لوازم التحریر و سایر وسایل مورد نیاز مدرسه دانش آموزان می توانند نقش مهمی در گرایش آنها به درس و یا دور کردنشان از تحصیل داشته باشد، لذا توصیه می شود والدین در هنگام خرید وسایل مورد نیاز دانش آموزان به علایق انها توجه داشته باشند.

عظیمی با تاکید بر اینکه لوازم التحریر و سایر وسایل مورد نیاز دانش آموز باید متناسب با ذوق و سلیقه کودکانه او خریداری شود، گفت: آزاد گذاشتن فرزندان در انتخاب وسایل مورد نیازشان هم توصیه نمی شود و والدین باید در انتخاب های فرزندانشان با آنها همراه شوند.

این روانشناس کودک و نوجوان توجه به علایق، خواست و سلیقه دانش آموزان را در خرید وسایل مورد نیاز آنها مهم دانست و گفت: خرید وسایل به سلیقه بزرگترها می تواند شور و نشاط درس و مدرسه را از دانش آموز دور کند

 

 

منبع دریافت این مطلب : ایسنا

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!