سرنوشت مبهم زنگ کتاب خوانی مدارس

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ،دستوری که پس از دو سال در پیچ و خم نامه نگاری های آموزش و پرورش هنوز به نتیجه نرسیده است.

وزیر آموزش و پرورش در 10 مهر 92 در مصاحبه گفت که این دستور آقای رئیس جمهور عملیاتی شده است و زنگ کتابخوانی در برنامه درسی دانش آموزان گنجانده می شود.

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش نیز بر موضوع راه اندازی زنگ کتاب خوانی تاکید کرد و گفت که برای ادارات آموزش و پرورش درباره تشکیل این زنگ بخشنامه فرستادیم و این زنگ تشکیل خواهد شد.

فقط نواختن زنگ کتاب خوانی

اما پس از گذشت دو سال از دستور رئیس جمهور برای تشکیل زنگ کتابخوانی مسئولین آموزش و پرورش فقط به نواختن زنگ کتابخوانی در حیاط مدرسه اکتفا کردند و مطالعه و کتابخوانی در برنامه درسی دانش آموزان گنجانده نشده است.

تعدادی از دانش آموزان از نبود زنگ کتاب خوانی در برنامه درسی خود خبر دادند و گفتند که ساعاتی را در برنامه درسی به عنوان هنر و نقاشی در کنار زنگ فارسی دارند، اما مطالعه ای در هفته ندارند.

یکی از دانش آموزان دبیرستانی نیز به ما گفت که در دبیرستان محل تحصیل او کتابخانه ای وجود ندارد که او بتواند حتی خود نیز ساعاتی در هفته را به مطالعه بپردازد.

موضوع را از رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی جویا شدیم.

بهرام محمدیان گفت: طرح تشکیل زنگ کتابخوانی را به شورای عالی آموزش و پرورش داده ایم و تا تصویب شود دو سال طول می کشد.

خبری که دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش آن را تکذیب کرد و گفت تاکنون هیچ طرحی به این شورا برای تشکیل زنگ کتابخوانی در مدارس آورده نشده است و شورا تاکنون هیچ مصوبه ای در این باره نداشته است.

زنگ کتاب خوانی هم دولتی و غیردولتی شد

نبود زنگ کتابخوانی در مدارس دولتی درحالیست که این زنگ در مدارس غیردولتی وجود دارد و این یک تبعیض جدی بین دانش آموزان مدارس دولتی و غیردولتی محسوب می شود.

وزیر آموزش و پرورش حالا پس از گذشت دو سال از دستور رئیس جمهور در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: تشکیل زنگ مجزا برای کتابخوانی دانش آموزان در شرایط کنونی به دلیل کمبود معلم و نبود کتابخانه در مدارس به مصلحت نبوده است و امکانپذیر نیست.

با این صحبت آقای وزیر به نظر می رسد که دانش آموزان در سال تحصیلی جدید نیز نباید منتظر زنگ کتابخوانی در برنامه درسی خود باشند.

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!