شروع سال تحصیلی جدید با 5 طرح ورزشی در مدارس

مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس و در پاسخ به این پرسش که «با شروع سال تحصیلی جدید چند طرح ورزشی در مدارس اجرایی می‌شود؟»، اظهار داشت: از اول مهر امسال 5 طرح ورزشی در مدارس پیگیری می‌شود.

وی افزود: نخستین طرح که در سال گذشته هم با استقبال خوبی همراه شد، المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای است که پیش بینی می‌کنیم در سال تحصیلی آینده 4 میلیون دانش‌آموز را شامل شود.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی گذشته حدود 3.5 میلیون دانش‌آموز در طرح المپیادهای درون مدرسه‌ای شرکت کردند که یک میلیون 400 هزار نفر آنها برگزار کننده بودند؛ یعنی نهضت داوطلبی ورزش کشور از این طریق کلید خورده است.

حمیدی با اشاره به دومین طرح اجرایی تربیت‌بدنی در مدارس کشور، خاطرنشان کرد: کانون‌های درون مدرسه‌ای و کانون‌های برون مدرسه‌ای یکی دیگر از برنامه‌های ورزش مدارس محسوب می‌شود که پیش‌بینی می‌کنیم 8 هزار کانون درون مدرسه‌ای داشته باشیم که هزار کانون در فصل تابستان راه‌اندازی شد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، «حیاط پویا» را سومین طرح اجرایی ورزش مدارس عنوان کرد و گفت: این طرح باعث افزایش تحرک در مدارس خواهد شد و با معضل چاقی که در کودکان پدیدار شده است، مقابله خواهد کرد.

وی به چهارمین طرحی که در حوزه ورزش مدارس با شروع سال تحصیلی جدید انجام می‌شود اشاره و تصریح کرد: در صبحگاه مدارس، نرمش و ورزش صبحگاهی به مدت 5 دقیقه از طریق رادیو ورزش و یا موزیک ضبط شده انجام خواهد شد.

حمیدی پنجمین طرح ورزشی مدارس را «مسابقات مدرسه قهرمان» عنوان کرد و گفت: با این شیوه مسابقات، رقابت در بین دانش‌آموزان افزایش می‌یابد و مدارسی که تلاش بیشتری انجام دهند به مسابقات منطقه، استان، کشور راه می‌یابند و در نهایت تیم مدرسه قهرمان به مسابقات بین المللی اعزام خواهد شد.

 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری فارس

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!