برنامه معاونت ابتدایی برای بازگشایی و برگزاری جشن شکوفایی مدارس

 به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، ارسال بخشنامه از سوی معاونت ابتدایی آموزش و پرورش حاوی چند محور اساسی است تا بازگشایی مدارس هرچه باشکوه تر برگزار شود.

متن این بخشنامه و محورها به شرح زیر است:

با سلام واحترام

با فرا رسیدن ماه مهر ، شکوفه های لبخند برلبان کودکان می نشیند و احساس خوش وخاطرات شیرین ایام تحصیل را برای والدین به یاد می آورد و شروع تلاش جانانه ای را برای کلیه همکاران در سطوح مختلف در اقصی نقاط کشور رقم می زند.این آغاز باشکوه با برنامه ریزی و اتخاذ تدابیر آگاهانه و هوشمندانه ، تجارب شیرینی را برای مسافران سفریادگیری فراهم می آورد تا مسیر روشن دانایی در طول زندگی از تابش خورشید علم بهره مند شود. به همین منظور در راستای اجرای بخشنامه ابلاغی پروژه مهر که با شماره 35676/400 مورخ 4/3/94 به استان ها ارسال گردیده است ، برای برگزاری هرچه با شکوهتر جشن غنچه ها و شکوفه ها ، بازگشایی مدارس دوره ابتدایی واجرای مطلوب برنامه های این دوره ، توجه ادارات کل محترم استان ها را به موارد زیر جلب می کند.

الف) اقدامات مربوط به باز گشایی

جشن آغاز سال تحصیلی برای نوآموزان پیش دبستانی ( جشن غنچه ها ) و دانش آموزان کلاس اولی(روزشکوفه ها) در روز سه شنبه 31/6/94و برای سایر دانش آموزان دوره ابتدایی روز چهار شنبه 1/7/1394 برگزار شود.

- به مناسبت تقارن هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس ،تبلیغات مناسب از طریق رسانه های محلی وشبکه های استانی در این خصوص انجام شود .

- با قرائت قرآن و سرود جمهوری اسلامی ، زنگ آغاز سال تحصیلی حتی الامکان توسط یک نفر از خانواده معظم شهدا، آزادگان و جانبازان و... نواخته شود.

- تزئین وزیبا سازی مدارس بویژه پاکیزگی ونظافت محیط مدرسه و کلاس ها,آذین بندی ،گل آرایی ، اهداء گل ، دود کردن اسپند و... به شکل گیری حس خوشایند در نوآموزان و دانش آموزان کمک می کند.

– از مسئولین محلی ،ائمه جمعه وجماعت ،پیشکسوتان آموزش وپرورش و...برای حضور در مراسم بازگشایی دعوت به عمل آید .

دانش آموزان و اولیاء آنان در در اجرای برنامه ها مشارکت داده شوند .

- از سخنرانی طولانی, نگهداشتن نو آموزان ودانش آموزان زیر آفتاب ، برخورد های انضباطی وهر نکته تربیتی که ممکن است خاطره نامطلوبی بری دانش آموزان بر جا گذارد اجتناب شود.

- جایگاهی مناسب برای نشستن والدین و دانش آموزان مشخص شود.( در صورت امکان در فضای مسقف با هوای مطبوع)

- حضور کلیه معلمین دوره ابتدایی برای هدایت دانش آموزان به کلاسها و آشنایی با فضای فیزیکی مدرسه ضروری است .

- معاونین ، معلمان ، مربیان و سایر کارکنان مدرسه توسط مدیر به دانش آموزان و نوآموزان معرفی شود.

- در صورت امکان کتاب های دانش آموزان در مراسم آغازین مدرسه به آنان تحویل داده شود.

- وسایل اضافی که در محیط مدرسه وجود دارد و اسقاطی هستند جمع آوری شوند

ب)اقدامات مربوط به اجرای برنامه های آموزشی:

- تشکل کمیته ارتقائ آموزش قرآان در سطح استان ومناطق وبرگزاری جلسات این کمیته به طور مستمر هر دوماه یک بار

- اجرای جشن آغاز آموزش قرآن پایه اول به طورهمزمان در روز چهارشنبه 15/7/94 وارسال گزارش آن به دفتر دبستانی تا 30/8/93

-مراقبت برجانمایی در س قرآن در ساعات اول و دوم جدول برنا مه هفتگی وتدریس آن توسط آموزگار مربوطه و آموزش قرآن در 33 روز متوالی ویژه پایه سوم

- تعیین نیازهای مدارس به تجهیزات مورد نیاز آموزش قرآن( راهنمای معلم, لوحه آ موزشی، مصحف کامل قرآن با رسم الخط آموزشی، کتاب گویا( نوار کاست و لوح فشرده و..) وپیگیری تامین از طریق حوزه مربوطه وارسال یک نسخه آن به دفتر دبستانی تا پایان مهر ماه

- تکثیر وتوزیع سی دی های ارسالی مربوط به راهنمای معلم برنامه آموزش مهارت های زندگی و پرورش خلاقیت با رویکرد اصلاح الگوی مصرف برای اجرا در مدارس داوطلب در راستای تقویت مهارت های اجتماعی و آموزش حقوق شهروندی

- زمینه سازی برای مشارکت حداقل 10 درصد مجریان برنامه های آموزش مهارت های زندگی واصلاح الگوی مصرف در جلسات توجیهی و کار گاه های آموزشی

- برگزاری جلسات آموزشی آشنایی با برنامه ارزشیابی کیفی – توصیفی برای اولیا دانش آموزان

- برگزاری جلسات آموزشی آشنایی با روش های نظارت بالینی موثر بر اجرای ارزشیابی کیفی – توصیفی ویژه مدیران و کارشناسان

- هماهنگی با مدارس استان در جهت اختصاص موضوع اولین جلسه مهرماه شورای مدرسه به برنامه ارزشیابی کیفی – توصیفی

- تشکل جلسات شورای راهبری ارزشیابی کیفی – توصیفی به طور منظم و مستمر

- اختصاص معلمان توانمند به کلاس های چند پایه بخصوص کلاس هایی که دارای پایه اول ، نوآموز وپیش دبستانی هستند

- تشکیل شورای راهبری کلاس های چند پایه وارائه راهکار های عملیاتی برای اجرا جهت کیفیت بخشی به آموزش.

- نظارت براجرای دقیق بخشنامه چند معلمی در مدارس

- برنامه ریزی برای تشکیل گروه های آموزشی مدارس

- تاکید براجرای کامل ودقیق شیوه نامه انسداد مبادی بیسوادی با تاکید ویژه بر فعال نمودن هر چه بیشتر کارگروههای استانی وبه خصوص کارگروه های منطقه ای

- توجه وپیگیری جدی در عملیاتی نمودن ابلاغیه مشترک وزرای محترم کشور و آموزش وپرورش به شماره 23346 مورخ 9/4/94 در خصوص انسدادمبادی بیسوادی

- ارسال به موقع ،دقیق وکامل گزارشهای مرتبط با اجرای شیوه نامه انسداد مبادی بیسوادی ( گزارشهای فصلی )

- تعیین وضعیت کودکان بازمانده ازتحصیل( آمار اسمی ارسالی)

- تلاش جهت توسعه مراکز اختلالات یادگیری

- توجه وپیگیری جدی در خصوص کودکان با نیاز های ویژه ( ثبت نام ، آموزش و...) ونظارت موثر بر کلاسهای تلفیقی- فراگیر

- برنامه ریزی جهت پیگیری ارائه مداخلات به هنگام به نو آموزان دارای نیاز ویژه شناسایی شده در طرح سنجش پیش دبستانی

- تاکید بر درج مشخصات کلیه نو آموزان پیش دبستانی در سامانه ثبت نام الکترونیکی در سامانه ستاد

امید است برگزاری مراسم باشکوه آغاز سال تحصیلی برای پیش دبستانی ها، کلاس اولی ها وهمچنین سایر دانش آموزان دوره ابتدایی ،شروعی دلنشین ،خاطره انگیز وامید آفرین باشد.

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری پانا

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!