تعداد مدارس کشور به 96 هزار واحد رسید

مرتضی رئیسی معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس و با اشاره به آمار فضاهای آموزشی هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار داشت: 1300 پروژه آموزشی جدید با 8 هزار کلاس درس و با زیربنای یک میلیون و 150 هزار متر مربع در 6 ماه گذشته در کشور ساخته شده است.

وی افزود: اکنون 96 هزار فضای آموزشی در کشور وجود دارد و آمار کلاس‌های درس به 538 هزار عدد رسیده است.

رئیسی با اشاره به اینکه تجهیزات مورد نیاز مدارس از منابع استانی و ملی تهیه شده است، خاطرنشان کرد: برای پروژه‌های آموزشی جدید، قرارداد خرید تجهیزات منعقد شده است و تمامی فضاهای آموزشی که ساخته می‌شود به همراه تجهیزات کامل تحویل آموزش و پرورش می‌شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: همچنین علاوه بر تامین تجهیزات مدارس جدید، 70 میلیارد تومان تجهیزات برای جایگزینی تجهیزات فرسوده اختصاص داده شده است و به مرور به مدارسی که دایر هستند و بر اساس نیاز آموزش و پرورش در اولویت قرار دارند، ارسال می‌شود.

وی با اشاره به اعتباراتی که امسال برای تجهیزات مدارس اختصاص داده شده است، گفت: از منابع ملی 100 میلیارد تومان برای خرید تجهیزات اختصاص داده است که 30 میلیارد تومان آن برای پروژه‌های جدید و 70 میلیارد تومان آن برای تجهیزات جایگزین اختصاص یافته است.

 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری فارس

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!