تمام مدارس غیر دولتی متخلف نیستند

مرضیه گرد در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده در خصوص ارزیابی مدارس غیر دولتی اظهار کرد: این ارزیابی‌ها به منظور برخورد با مدارس متخلف نیست لذا باید دیدگاهمان در این زمینه تغییر کند زیرا تمام مدارس غیر دولتی متخلف نیستند.

وی با بیان اینکه در این ارزیابی‌ها بعضا برخی از مدارس قوانین مربوط به ثبت‌نام را رعایت نکرده‌اند، افزود: در بین مدارسی که مورد ارزیابی قرار گرفتند مدارسی وجود داشتند که به بخشنامه ارسال شده از سوی ما کم‌توجهی کرده بودند.

ما توانایی مدارس را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا مدارس خوبی که مورد تایید شهروندان هستند تقویت شوند.

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی با بیان اینکه نوع تخلف‌ها در این خصوص مختلف است، اضافه کرد: اجباری کردن کلاس‌ها، خدمات ویژه و یا سرویس ایاب‌ و‌ ذهاب از نظر ما تخلف محسوب می‌شود. در این زمینه باید انجمن اولیا‌ و‌ مربیان نظر مثبت خود را ارایه داده و یا مدارس مجوز منطقه را دریافت کرده باشند.

گرد با اشاره به اینکه ما در سازمان مدارس غیردولتی تلاش می‌کنیم تا ارزیابی‌های انجام شده از مدارس همه جانبه باشد، تصریح کرد: در این ارزیابی‌ها ما توانایی مدارس را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا مدارس خوبی که مورد تایید شهروندان هستند تقویت شوند.

وی با اشاره به اینکه برخورد با مدارس متخلف با توجه به نوع تخلف متفاوت است، توضیح داد: در برخوردهای شدیدتر می‌توانیم یک مدرسه را از ادامه فعالیت باز داریم. هم‌اکنون گزارش ارزیابی‌ها به شورای نظارت هر استان ارسال شده است و گزارش‌ها در حال بررسی است.

گرد ادامه داد: در برخوردها از لغو ابلاغ تا جریمه نقدی، بازگرداندن شهریه به خانواده دانش‌آموز و یا توبیخ دیده می‌شود. در نهایت اگر فرد خاطی اعتراضی به نوع جریمه خود داشته باشد اعتراض او در مرجع بالاتر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در برخوردها از لغو ابلاغ تا جریمه نقدی، بازگرداندن شهریه به خانواده دانش‌آموز و یا توبیخ دیده می‌شود. در نهایت اگر فرد خاطی اعتراضی به نوع جریمه خود داشته باشد اعتراض او در مرجع بالاتر مورد بررسی قرار می‌گیرد

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی تاکید کرد: اگر خانواده‌ای نسبت به هر موضوعی در خصوص مدارس غیر دولتی اعتراض داشته باشد می‌تواند اعتراض خود را در سایت وزارت آموزش‌ و‌ پرورش در بخش مدارس غیردولتی ثبت کند و یا در هر شهرستانی یک نماینده از مشارکت‌های مدارس غیر دولتی در اداره مناطق آموزش و پرورش وجود دارد که به شکایت خانواده‌‌ها رسیدگی می‌کند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا این ارزیابی‌ها در راستای ارزیابی‌های سه ساله است یا خیر؟ گفت: این ارزیابی بخشی از این روند است. بخش دیگر مربوط به فرآیند آموزشی در حین سال تحصیلی است تا نقاط مثبت شناسایی و تقویت و نقاط منفی رفع شود.

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری آنا

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!