اعمال مدرک فرهنگیان برای ادامه تحصیل منوط به مذاکره با سازمان مدیریت

به گزارش تیزلند ، به نقل ازخبرنگار آموزش و پرورش پانا، سید محمد بطحایی در دیدار با فرهنگیان شهرستان عسلویه اظهار داشت: با افزایش اعتبار طرح رتبه بندی می توانیم مکانیزم سنجش صلاحیت های حرفه ای معلمان را اجرایی کنیم و نظام پرداخت ها را رو به جلو ببریم.

معاون وزیر آموزش و پروش در زمینه ادامه تحصیل فرهنگیان نیز گفت: برای ادامه تحصیل فرهنگیان منعی وجود ندارد اما اعمال مدرک آنها منوط به مذاکره ای خواهد بود که با سازمان مدیریت و برنامه ریزی خواهیم داشت.

به دنبال فراهم کردن ارتقای کار کیفی هستیم

بطحایی بیان کرد: مجلس و دولت به دنبال فراهم کردن ارتقای کار کیفی در آموزش و پرورش هستند و امیدواریم در احکامی که برای برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است بتوانیم در سال آینده گام های جدی برای ارتقا و بهسازی نیروی انسانی برداریم.

در رتبه بندی متناسب با کیفیت عملکرد، میزان دریافتی زیاد می شود

وی تصریح کرد: در اغلب سازمان ها عملکرد کارکنان با میزان دریافتی تناسبی ندارد اما در نظام رتبه بندی، متناسب با میزان و کیفیت مطلوب عملکرد میزان دریافتی معلمان بیشتر می شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش گفت: به دلیل اینکه معدل سنوات خدمت فرهنگیان شاغل در شهرستان عسلویه زیر 10 سال است، مبلغ ناچیزی به حقوق آنها اضافه شد.

سال آینده، میزان حقوق پرداختی عسلویه بیشتر می شود

وی اظهار امیدواری کرد که سال آینده با اجرای کامل طرح رتبه بندی و اجرای نظام سنجش صلاحیت ها، میزان حقوق پرداختی معلمان عسلویه افزایش بیشتری داشته باشد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش افزود: با اجرای کامل رتبه بندی، نظام سنجش صلاحیت ها و میزان افزایش حقوق معلمان هدف گذاری می شود و درحقوق آنان تاثیر دارد.

کرمی : ضرورت ایجاد تشکل های صنفی برای بیان مشکلات

مدیرکل آموزش و پروش استان بوشهر نیز در این نشست گفت: مهم ترین مشکل آموزش و پرورش در شهرستان عسلویه نیروی انسانی است.

ناصر کرمی با اشاره به اینکه 70 درصد معلمان عسلویه غیر بومی هستند، بیان کرد: حضور معاون وزیر آموزش و پرورش در جمع فرهنگیان عسلویه بیانگر عزم این وزارتخانه برای حل مشکلات فرهنگیان این شهرستان است.

وی در پایان بر ضرورت ایجاد تشکل های صنفی برای بیان مشکلات فرهنگیان تاکید کرد و گفت: بیشترین مشکل عسلویه ناشی از نبود پیوست های فرهنگی در منطقه است و تشکل های مردم نهاد می توانند با ایجاد همگرایی زبان گویای معلمان باشند.

در این نشست، تعدادی از همکاران به نمایندگی از طرف مدیران مدارس و معلمان شهرستان عسلویه به بیان مسائل و مشکلات پرداختند.

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری پانا

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!