ردیابی اطلاعات دانش آموزان از ابتدایی تا پایان تحصیلات

به گزارش تیزلند ،به نقل از خبرگزاری پانا ،عبدالرسول عمادی در خصوص برگزاری امتحانات در مراکز آموزش از راه دور، گفت: اصلاحات لازم در این اساسنامه به تصویب رسید که به موجب این آئین‌نامه امتحانات پایانی هر نیم سال و دوره تابستانی دوره‌های تحصیلی راهنمایی، متوسطه و پیش‌دانشگاهی مدارس آموزش از راه دور از سوی اداره آموزش و پرورش مناطق در مدارس دولتی برگزار می‌شود و دانش‌آموزان مدارس آموزش از راه دور به صورت مهمان در امتحانات مربوط شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: در این آئین‌نامه مقرر شد وزارت آموزش و پرورش پس از آسیب‌شناسی مدارس آموزش از راه دور موجود، طرح جامع کیفیت‌بخشی، نظارت و ساماندهی این مدارس را با تاکید بر رعایت اصل مشارکت و توسعه بخشی غیردولتی، حداکثر ظرف مدت 6 ماه تهیه و به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش برساند.

عمادی بیان کرد: با انتقال امتحان به مدارس بزرگسال باید نظارت بالا رود تا سطح آموزش بهتر شود. به دلیل اینکه نمی شود تمام امتحانات هماهنگ، کشوری و یکپارچه برگزار شود، این موضوع اتفاق افتاده است.

از چند دست شدن نمره جلوگیری می کنیم

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد: مبنای نمره معلم است ما نیز در مرکز سنجش به دنبال این هستیم که نمره را در سامانه ثبت کنیم تا از چند دست شدن نمره جلوگیری شود.

وی بیان کرد: باید معلمی که از دانش آموز آزمون می گیرد، خود در سامانه آموزش و پرورش نمره را بدون واسطه ثبت کند لذا سامانه فاینال که برای امتحان نهایی است، بدون اختلاف نمره آن را از حوزه تصحیح وارد این سامانه می کند.

وجود سامانه های مختلف در مرکز سنجش

وی از سامانه های مختلف در مرکز سنجش خبر داد و تصریح کرد: سامانه جامع اطلاعات دانش آموزی یک سامانه ارزشیابی است، سامانه حق الزحمه پرداخت ها را ملزم می شود که از طریق این سامانه حدود 40 درصد حق الزحمه ها کاهش پیدا کرده است، سامانه ساهت نیز مربوط به سوابق تحصیلی دانش آموزان است.

عمادی گفت: قصد داریم اطلاعات دانش آموزان را از پایه اول ابتدایی تا سال دوازدهم ردیابی کنیم. بدین ترتیب دانش آموز در هر پایه ای که وارد می شود، اطلاعات پایه بعد او در سامانه ثبت می شود.

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!