تعدیل ظرفیت پذیرش مدارس تیزهوشان

به گزارش تیزلند، به نقل از خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، حسین شجاعی، رئیس مرکز استعدادهای درخشان و دانش‌ پژوهان جوان وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «دلایل کاهش تعداد مدارس استعدادهای درخشان چیست؟»، اظهار داشت: اصلاً چنین کاهشی اتفاق نیفتاده است.

وی افزود: شورای عالی آموزش و پرورش هم چنین چیزی تصویب نکرده است، آنچه که در مدارس استعدادهای درخشان اتفاق افتاده است، تعدیل ظرفیت‌ها و بازگشت به استانداردها است.

شجاعی با اشاره به استانداردهای تعریف شده در این خصوص، گفت: باید 62 صدم درصد تا 2.28 صدم درصد جمعیت دانش‌آموزی پایه ششم دبستان را برای پایه هفتم جداسازی کنیم و این یعنی در منطقه‌ای که مدرسه پایه ششم داریم بین 7 تا 23 نفر در 1000 نفر قابلیت ورود به مدارس استعدادهای درخشان دارند.

رئیس مرکز استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش اعلام کرده است که تعداد مدارس استعدادهای درخشان کاهش می‌یابد، این موضوع را قبول دارید؟»، گفت: کاهش تعداد مدارس برنامه مرکز استعدادهای درخشان نیست بلکه تعدیل ظرفیت است.

وی ادامه داد: اکنون مدارسی داریم که در یک پایه 24 دانش‌آموز گرفته است در حالی که در گذشته 90 نفر جذب کرده بودند که 15 درصد جمعیت دانش‌آموزی آن شهر بوده است.

شجاعی با بیان اینکه اکنون تعداد پذیرش مدارس استعدادهای درخشان را منطقی می‌کنیم، تصریح کرد: شهر مشهد، شهریار و اهواز و خیلی زیر استاندارد جذب دانش‌آموز داشتند که اکنون افزایش جذب دارند؛ حتی در بروجن با توجه به جمعیت زیاد دانش‌آموزی مدرسه استعدادهای درخشان دخترانه نداشت که تاسیس شد.

وی گفت: در سال تحصیلی جاری 2.26 صدم درصد جمعیت دانش‌آموزی را جدا و جذب کردیم اما هم‌چنان برخی شهرها بالای استاندارد جذب دارند در حالی که شهرهای بزرگ تقریباً داخل استاندارد هستند؛ با یک روند ملایم به سمت استانداردی که مطلوب است پیش خواهیم رفت.

 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری فارس

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!