کلاس مشاوره آنلاین 2-بین هنرستان و دبیرستان کدام بهتر است؟

جناب آقای جلال سلیمی مشاور سایت، به سوال های مشاوره ای شما در سایت سرزمین تیزهوش ها پاسخ داده اند .

در این قسمت درباره اینکه آیا رفتن به هنرستان به نفع دانش آموز است یا رشته علوم تجربی یا ریاضی فیزیک ، صحبت شده است .

 

 

آنچه در این فایل تصویری می شنوید:

رشته تجربی:

نکته جالب اینه که تعداد داوطلبان رشته تجربی تقریبا 3 برابر شرکت کنندگان رشته ریاضی و انسانیست .و از همه جالبتر ظرفیت پذیرش دانشگاهی در رشته تجربی به مراتب سخت تر هست چرا که ظرفیت پذیرش در این رشته کمتر از تعداد داوطلبان است . پس میشه گفت پذیرش در این رشته نسبت به رشته های دیگر با توجه به رقابت سخت موجود به مراتب سخت تر است.

رشته ریاضی فیزیک :

همانطور که از اسم این رشته پیداست دروس اصلی و مهم این رشته درس ریاضی و فیزیک است. دانش ریاضی از پیش نیازهای اصلی برای موفقیت در این رشته محسوب می شود بنابراین دانش آموزانی که وارد رشته ریاضی و فیزیک می شوند باید به درس ریاضی علاقه مند باشند و توانایی لازم برای یادگیری مطالب مربوط به این درس را داشته باشند. یکی دیگر از پیش زمینه های لازم در این رشته ، قوی بودن دانش آموز در درس فیزیک و شیمی می باشد. از آنجایی که اکثر رشته های دانشگاهی مربوط به این رشته در این دو درس ( فیزیک – شیمی) ضرایب مهمی دارند، بنابراین قوی بودن دانش آموز در این دروس بسیار مهم است.

تجربه نشان می دهد دانش آموزانی که بهره هوشی ( توانایی ذهنی ) بالا و سرعت عمل ذهنی خوبی دارند، موفقیت بیشتری به دست می آورند.

هنرستان :

اصولا برای دانش آموز سطح بالا و اصطلاحا درس خوان هر دو مسیر (دبیرستان و هنرستان) به موفقیت می انجامد. اما برای کسانی که رغبت زیادی به خواندن درس های فقط تئوری ندارند و به کارهای عملی نیز علاقه دارند، قطعا مسیر دبیرستان نمی تواند موفقیت را تضمین کند.

به طور مثال اگر شخصی بخواهد در یک مهندسی مشخص ادامه تحصیل دهد، معلوم نیست که از مسیر ریاضی و در رقابت کنکور بتواند همان رشته را قبول شود و یا شاید بالاجبار در رشته ای قبول شود که علاقه ای به آن ندارد. ولی از مسیر هنرستان فنی و حرفه ای انتخاب رشته به دلخواه انجام می شود و ورود به دانشگاه و ادامه تحصیل تا هر مقطعی براحتی امکان پذیر است.

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!