5 ترسی که برای قبول شدن در آزمون تیزهوشان باید کنار بگذاری

1. ترس از خطر کردن و شکست

اگر دلت می‌خواد که بتونی در تو مدرسه تیزهوشان یا رشته تحصیلی مورد علاقه ات درس بخونی ، باید با ترس از ریسک و شکست کنار بیای.

اساسا پیش بینی آینده کاری و تحصیلی کار مشکلیه.

با ریسک کردنه که آدم به ثمره و پاداش بزرگتری می‌رسه. خیلی‌ها ریسک رو یه چیز منفی می‌دونن، ولی خطر چیزیه که باید به استقبالش رفت. به جای فرار و مخفی شدن، باید خطر رو درک کنی تا بتونی گام‌هایی برداری که از کنارش عبور کنی. اینکه اگه نتونم رقابت کنم یا شکست بخورم چی میشه؟ مانع موفقیته

البته که ریسک کردن ممکنه شکست هم همراهش داشته باشه، اما احتمال شکست یعنی فرصت موفقیت! و تا زمانی که این احتمال رو نپذیری که ممکنه شکست بخوری، فرصت موفق شدن به خودت نخواهی داد.

2. ترس از حرف اطرافیان

ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که خیلی‌ها از دیدن شکست دیگران بیشتر لذت می‌برن تا از دیدن موفقیت‌شون. ترس از اینکه دیگران منتظر زمین خوردنت هستن گاهی گام‌های تو رو لرزان می‌کنه.

تو با مخالفت های زیادی از دوستان و نزدیکان روبرو می‌شی،حرفایی که باعث دلسردی میشه، پس خیلی مهمه که به خودت و چیزی که می‌خوای به دست بیاری ایمان داشته باشی، وگرنه شانسی برای قبولی در آزمون تیزهوشان یا هر آزمون دیگه ای نداری.

3. ترس از تصمیم اشتباه

یکی از ترس‌های رایج که جلوی خیلی از انسان های موفق رو می‌گیره، اینه که می‌ترسن تصمیم اشتباه بگیرن.

خیلی‌ها می‌ترسن که اگر روی تصمیمشون پافشاری کنن در راه آینده‌ای نامطمئن قدم بذارن، بعدها پشیمون بشن.

اگر این فکر اذیتت می‌کنه که شاید انتخابت تصمیم اشتباهیه، برای اینکه دلت قرص‌تر بشه می‌شه کارهایی کرد. درباره ی رشته تحصیلی مورد علاقه ات و شغل آینده ات در بازار تحقیق کن، با معلم ها و دانشجوهای موفق یا فارغ التحصیل های این رشته مشورت کن،در مورد مدرسه مورد نظرت پرس وجو کن و با قبولی های تیزهوشان مدرسه صحبت کن. طوری برنامه درسی بریز که بیشترین شانس موفقیت رو داشته باشی. اگه به تنهایی نمی تونی برنامه بریزی با مشاور تحصیلی صحبت کن.

4. ترس از ضعف ها

ترس از نداشتن دانش و سواد کافی برای یه انسان موفق که تازه بار اولش هم هست، خیلی طبیعیه. خیلی‌ها به کارنامه و نمرات دوستانشون نگاه می‌کنن و با خودشون می‌گن «من نمی‌تونم!»

ولی می‌تونی.

5. ترس از اینکه زندگیت رو ببلعه

موفقیت در تیزهوشان وقت و زحمت خیلی زیادی می‌طلبه، اگر که می‌خوای موفق باشی. خیلی مهمه که این شرایط رو بدونی و بپذیری.

موفقیت تحصیلی به توجه تو نیاز داره و ممکنه وقت زیادی برای خانواده و دوستانت باقی نگذاره. سعی کن اگر به فکر این هستی که دل به دریا بزنی و به سمت هدفت گام برداری ، آمادهٔ کار سخت باش. با تمام توانت به پیش برو و هر فرصتی که گیر آوردی کمی به خودت برس و خودت رو تشویق کن تا روحیهٔ خوبت رو حفظ کنی. به خودت انگیزه بده، و بدون شک موفق می‌شی.

 

ترس از عدم موفقیت

 

 

 

 

منبع دریافت این مطلب : فرانش

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!