برگزاری المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای

به گزارش تیزلند، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛علی اصغر فانیوزیر آموزش و پرورش در جلسه ستاد عالی تشکیلاتی با موضوع سومین دوره المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای که صبح امروز در دفتر وزارت آموزش و پرورش برگزار شد اظهار داشت:‌ این نشست که سومین سال برگزاری آن است با هدف ارتقا و رشد ورزش همگانی تشکیل شده است.

وی ادامه داد: کلیه برنامه‌ها و فعالیت‌های وزارت آموزش و پرورش در طول برنامه ششم و هفتم توسعه بر اساس سند تحقق تدوین شده است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: یکی از بخش‌های مهم سند تحقق، بخش های تقویتی است در واقع بر اساس این سند 6 ساحت تقویتی برنامه‌ریزی شده است که طبق آن به تربیت همه جانبه دانش‌‌آموزان توجه شده و صرفا تربیت تک ساحتی با نظام آموزش و پرورش جایی ندارد.

وی با اشاره به این ساحت‌ها عنوان کرد: دانش‌آموزان باید بر طبق اخلاق و اعتقادات دینی و مذهبی تربیت شوند.

فانی افزود: تربیت علمی و فناورانه دومین ساحتی است که دانش‌آموزان علاوه بر تربیت اخلاقی باید در طول تحصیل آموزش ببینند و از آخرین دست‌‌‌‌‌‌‌‌آوردهای علمی بهره‌مند شوند.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص تربیت زیبایی شناختی و هنری اظهار داشت: دانش‌آموزان علاوه بر دو مورد ذکر شده باید نسبت به آموزش هنر و تقویت روحیه‌ زیبایی شناختی فعال شوند.

وی در خصوص تربیت بعد اجتماعی و سیاسی دانش‌آموزان تاکید کرد:‌ با توجه به اینکه مدرسه نقش مهمی در شکل‌پذیری شخصیتی و تربیتی دانش‌آموزان دارد بنابراین باید آموزش و پرورش این بستر لازم را برای افزایش مهارت‌های اجتماعی و سیاسی دانش‌آموزان با جامعه فراهم کنند.

فانی درباره نقش آموزش و پرورش در تربیت حرفه‌ای و اقتصادی دانش‌آموزان عنوان کرد: هدف اصلی آموزش و پرورش کمک به رشد و ارتقا جامعه است از این رو این نهاد می‌کوشد تا از طریق این نیروی انسانی به این مهم دست‌ یابد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به رسالت دیگر این وزارت اذعان داشت: یکی دیگر از برنامه‌های مهم این وزارت تربیت بدنی و جسمانی این قشر عظیم دانش‌آموزی است، بنابراین برنامه‌های این نظام آموزشی باید طوری ساماندهی شود که بخش جسمانی بدنی دانش‌آموزان تقویت شده و صرفا بعد آموزشی در آن رشد پیدا نکند.

 

منبع دریافت این مطلب : باشگاه خبرنگاران جوان

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!