افزایش تعداد واحد های درسی شاخه های مختلف تحصیلی مقطع متوسطه

به گزارش تیزلند، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، احمد عابدینی معاون شورای عالی آموزش و پرورش ؛ از ابلاغ آیین‌نامه آموزشی دوره متوسطه به مدارس سراسر کشور خبر داد و گفت: پس از ابلاغ آیین‌نامه تمامی مدارس دوره متوسطه باید بر اساس آن عمل کنند.

وی ادامه داد: این آیین‌نامه آموزشی بخش‌های بسیاری داشته که مواردی نظیر تعداد واحد‌های درسی، شرایط هدایت تحصیلی، نحوه آموزش، نوع ارزیابی و هر موردی که در مقطع متوسطه وجود دارد شامل می‌شود.

معاون شورای عالی آموزش و پرورش عنوان کرد: یکی از مهمترین تغییراتی که بر اساس آیین‌نامه آموزشی اعمال شده تغییر در تعداد واحد‌های درسی است.

عابدینی ادامه داد: بر این اساس دانش‌آموزان حدود 35 ساعت هفته را در مدرسه می‌گذرانند و برخی رشته‌ها که حداقل 96 واحد درسی را شامل می‌شدند اکنون به حدود 103 واحد درسی افزایش پیدا کرده‌اند.

وی عنوان کرد: این افزایش تعداد واحد‌های درسی در شاخه‌های مختلف تحصیلی اعم از نظری، فنی و حرفه‌ای و کار و دانش اعمال می‌شود.

معاون شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه واحد‌های درسی شاخه‌های مختلف به هم نزدیک می‌شود گفت: پیش از این دانش‌آموزان برای اخذ مدرک دیپلم در رشته‌های تحصیلی مختلف تعداد واحد‌های متفاوتی می‌گذراندند که بر اساس این آیین‌نامه افراد واحد‌های درسی تقریبا یکسانی را در برنامه درسی خود دارند.

وی اظهار کرد: نحوه معدل‌گیری، امتحان و محتوی دروس نیز بر این مبنا تغییراتی دارد.

 

منبع دریافت این مطلب : باشگاه خبرنگاران جوان

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!