توزیع متناسب دانش آموزان در رشته های تحصیلی براساس اهداف آموزش وپرورشتوزیع متناسب دانش آموزان در رشته های تحصیلی براساس اهداف آموزش وپرورش

به گزارش تیزلند، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی زرافشان معاون آموزش متوسطه و رئیس ستاد پروژه مهر ؛ در خصوص ثبت‌نام دانش‌آموزان برای سال تحصیلی آینده گفت: تا روز 24 شهریور ماه 12 میلیون و 244 هزار و 718 نفر دانش‌آموز اقدام به ثبت‌ اطلاعات در سامانه سناد کرده‌اند.

وی ادامه داد: تعداد دانش‌آموزان به تفکیک مقطع تحصیلی شامل 7 میلیون و 380 هزار و 466 نفر در مقطع ابتدایی، 2 میلیون و 902 هزار و 269 نفر در مقطع متوسطه اول، یک میلیون و 883 هزار و 149 نفر مقطع متوسطه دوم است.

رئیس ستاد پروژه مهر یادآور شد: از این تعداد دانش‌آموزان ثبت‌نام شده 739 هزار و 252 دانش‌آموز برای پایه دهم ثبت‌نام کرده‌اند البته بخشی از آن‌ها همچنان باقی مانده که در روزهای آتی فرایند ثبت‌نام برای آن‌ها انجام می‌شود.

زرافشان عنوان کرد: امسال 41 هزار و 972 نوآموز در مقطع پیش‌دبستانی ثبت‌نام کرده‌اند همچنین 36 هزار و 862 دانش‌آموز استثنایی نیز تاکنون وارد سامانه سناد شده‌اند.

رئیس ستاد پروژه مهر اظهار کرد: با توجه به برآورد‌هایی که آموزش و پرورش داشته به طور کلی 18.5 درصد دانش‌آموزان در رشته ریاضی، 47 درصد در رشته تجربی و 34 درصد برای رشته انسانی ثبت‌نام کرده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه آموزش و پرورش برای ثبت‌نام دانش‌آموزان برآورد‌هایی از پیش تعیین شده در نظر گرفته لذا آمار‌های موجود نشان از شرایط رضایت‌بخش نسبت به این هدف را نشان می‌دهد.

زرافشان عنوان کرد: هدف‌گذاری آموزش و پرورش در رشته ریاضی 22 درصد، رشته تجربی 48 درصد و انسانی 32 درصد است.

وی با بیان اینکه تاکنون 160 هزار دانش‌آموز پایه دهم هنوز ثبت‌نام نکرده‌اند اظهار کرد: در شاخه فنی و حرفه‌ای 17.5 درصد ثبت‌نام انجام شده و هدف‌گذاری آموزش و پرورش 17.29 درصد در نظر گرفته شده همچنین برای رشته‌های کار و دانش 12.5 درصد ثبت‌نام انجام گرفته و هدف آموزش و پرورش 23.67 درصد تعیین شده بود.

 

منبع دریافت این مطلب : باشگاه خبرنگاران جوان

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!