تصویب تاثیر مثبت نمره فارغ التحصیلی برای کنکور 96

 

 

تصویب تاثیر مثبت نمره فارغ التحصیلی برای کنکور 96 به گزارش تیزلند، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرسول عمادی رییس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: امتحانات نهایی دی ماه برای دانش آموزان شاخه نظری، فنی و حرفه ای، پایه سوم و دوره پیش دانشگاهی برگزار می شود و از چهارم دی ماه آغاز و تا 25 دی ادامه دارد و دانش آموزانی که در امتحانات نهایی گذشته موفق به کسب نمره نشدند می توانند با شرکت در امتحانات نهایی دی ماه نمره مورد نظر را کسب کنند.

وی با تاکید بر اینکه در امتحانات نهایی دی ماه کمترین تعداد حوزه ها را داریم و به منظور کاهش هزینه ها تجمیع می شوند، اظهار داشت: عمده حوزه های اجرا، تصحیح و تکثیر امتحانات نهایی در سراسر کشور مربوط به خرداد ماه است و در دی ماه با توجه به تعداد داوطلبان حوزه بندی صورت می گیرد.

عمادی در خصوص اعتراض صورت گرفته برخی دانش آموزان در امتحانات نهایی خرداد ماه به دلیل سختی و نحوه طرح سوالات بیان کرد: اعتراضات صورت گرفته به دلیل سختی سوالات امتحانی نبود و ما امسال افزایش سطح نمره نسبت به گذشته داشتیم و سوالات خارج از محتوای کتاب درسی طراحی نمی شوند و ما تمام سوالات را با توجه به میزان دشواری و انطباق با اهداف درسی مورد بررسی قرار می دهیم.

وی افزود: دانش آموزان معترض عمدتا دانش آموزان با سطح نمرات بالا بودند و بیشتر به خاطر تاثیری نمره آنها در رتبه کنکور حساسیت داشتند.

رییس مرکز سنجش آموزش و پرورش عنوان کرد: امسال تاثیر نمره فارغ التحصیلی در کنکور مثبت بود یعنی اگر نمره دانش آموز در امتحانات باعث بهبود وضعیت وی در رتبه کنکور شود، اعمال می شد و در غیر این صورت نمره بی تاثیر است.

وی تصریح کرد: اکنون نیز با توجه به تصمیماتی که دیروز در جلسه شورای پذیرش دانشجو اتخاذ و تصویب شد، برای سال 96 نیز تاثیر سوابق تحصیلی در پذیرش دانشجو در دانشگاه ها به صورت تاثیر مثبت باشد.

عمادی اذعان داشت: سوالات امتحانات نهایی در طراحی، تکثیر و انتقال تا حوزه تصحیح از امنیت کافی برخوردارند و تاکنون هیچ سوالی در امتحانات نهایی افشا نشده که سال گذشته یکسری سوالات مربوط به امتحانات هماهنگ استانی دچار این مشکل شد و مربوط به امتحانات نهایی نبود.

وی افزود: ما تاکید کردیم که امتحانات سر ساعت آغاز و پاکت سوالات پس از استقرار همه داوطلبان باز شود و امکان اضافه شدن هیچ داوطلبی به حوزه امتحان پس از آن وجود نداشته باشد، بنابراین شائبه ها در این زمینه با تاکیدها رفع شد.

 

منبع دریافت این مطلب : باشگاه خبرنگاران جوان

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!