عوامل موثر بر تدریس خوب(قسمت نهم)

وسایل کمک آموزشی

بازدیدکننده عزیز، تجارب روانشناسی کودک و روانشناسی تربیت ، ثابت کرده اند که کودک امور مادی و محسوس را زودتر از امور معنوی و انتزاعی می فهمد ؛ از اینرو ، قواعد کلی تدریس تاکید می کنند که تدریس به کودکان با محسوسات آغاز شود و به همین سبب به کار بردن وسایل کمک آموزشی در تدریس کاملاً ضرورت دارد .

بازدید کننده گرامی، یکی از یافته های روانشناسی این است که هرگاه در یادگیری یک امر ، دو حس یا بیشتر با همدیگر همکاری کنند ، فراموشی کمتر اتفاق خواهد اُفتاد و ما ، در کاربرد وسایل کمک آموزشی یا به اصطلاح سمعی و بصری ، حواس مختلف دانش آموزان را در آنِ واحد به کار می اندازیم و این کار یادگیری آنها را آسان می کند و میزان آنرا بالا می برد ؛ بنابراین ، معلم باید وسایل کمک آموزشی لازم برای توضیح درس خود را پیش بینی کند و نیز چگونگی و موارد استفاده از این وسایل را روشن نماید ، تا در هنگام تدریس به موقع از آنها استفاده کند و برای دانش آموزان موثر و سودمند واقع شوند.

 

منبع دریافت این مطلب : اطلاعات

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!