تمرکززدایی و عدم تصدی گری سیاست اصلی آموزش و پرورش

 

 

تمرکززدایی و عدم تصدی گری سیاست اصلی آموزش و پرورشبه گزارش تیزلند، به نقل از خبرگزاری ایسنا، دکتر فخرالدین دانش آشتیانی در سلسله  نشستهای قطبی با مدیران کل آموزش و پرورش استانهای سراسر کشور ،ضمن اشاره به کارگروه‌های تشکیل شده برای انجام برنامه های کوتاه مدت و اشاره به کارگروه اقتصاد آموزش و پرورش به عنوان اولین کارگروه، افزود: عنوان دومین کارگروه تشکیل شده، کارگروه تفویض اختیار و ساماندهی فرآیندهاست که وظیفه دارد وضعیت اختیارات استانی را تا اسفند ماه سال جاری مشخص کند و این کار با مدیریت استانها ادامه می یابد، ‌به عبارت دیگر اختیارات در قبال پاسخگویی به استان ها و در سطح استان نیز به مناطق و مدارس تفویض خواهد شد تا بدین ترتیب بحث اصلی مدرسه محوری که در آن مدرسه دارای اختیارات است، شکل گیرد.

وی در ادامه از کارگروه سوم با عنوان کارگروه وضعیت معیشت معلمان نام برد که در صدد است تا با بررسی و برنامه ریزی مشخص کند که با استفاده از ظرفیت های موجود در سطح کشور چگونه می توان به معلمان خدمات بیشتری ارائه داد.

وزیرآموزش و پرورش از کارگروه چهارم با نام کارگروه سند تحول یاد کرد که وظیفه دارد برنامه ها و فعالیت های استانی تا سطح منطقه و مدرسه را  تعریف کند و برای زیر نظام هایی که اجرایی شدن سند تحول درآن ها مصوب شده، برنامه عملیاتی مشخص کند .

دکتر دانش آشتیانی از کارگروه نیروی انسانی به عنوان پنجمین کارگروه نام برد که بیشتر مربوط به دانشگاه فرهنگیان است و ادامه داد: با توجه  به اینکه دانشگاه فرهنگیان به تنهایی قادر به تامین نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش نیست ، این کارگروه وظیفه دارد با راهکارهای دیگری از جمله مشارکت با سایر دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی به تامین نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش با اولویت آموزش ابتدایی بپردازد .

وی با اشاره به این نکته که در هر یک از این کارگروه ها ، مدیران کل استانی می توانند براساس روال تعیین شده به ارائه نظر و پیشنهادبپردازند تا غنای بیشتری در نتیجه حاصل شود ،‌ خاطر نشان کرد: ششمین کارگروه تشکیل شده، کارگروه هدایت تحصیلی است که البته زودتر از دیگر کارگروه ها تشکیل شده و باید تعیین تکلیف شود .

وزیرآموزش و پرورش ضمن اشاره به این نکته که از منظر تعلیم و تربیت ، نمی توان کسی را به انتخاب رشته تحصیلی اجبار کرد اضافه کرد: این امر باید با توجه به ظرفیت ها و امکانات موجود صورت گیرد ، بنابراین شایسته است، کارگروه مورد نظر در این زمینه به یک راه حل اساسی دست یابد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، عضو کابینه تدبیر وامید در ادامه به 2 کارگروه دیگر به نام کارگروه سازمان نظام معلمی با وظایفی چون توانمندسازی، حرفه‌ای بودن ، آموزش های ضمن خدمت ، رتبه بندی معلمان و .... که مرحله به مرحله باید با نظارت بیشتر و البته تصدی گری کمتر در حوزه ستادی و استانی اتفاق افتد ، اشاره کرد و افزود: کارگروه بعدی، کارگروه ارزشیابی است که موظف است شاخص‌های لازم برای ارزشیابی معلمان را منفک از ارزشیابی کارمندان به جهت عدم سنخیت کاری این دو قشر تهیه و تنظیم کند.

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری ایسنا

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!