آموزش و پرورش هرمزگان حامی دانش آموزان و معلمان پژوهشگر است

به گزارش تیزلند، به نقل ازخبرگزاری مهر، به نقل از آموزش و پرورش هرمزگان، دانش هاشمی پور در آیین تجلیل از 14پژوهشگر و مبتکر هرمزگانی که موفق به کسب رتبه های برتر کشوری و استانی شدند، افزود: توجه به ایده های خلاقانه دانش آموزی و حمایت از طرح های پژوهشی فرهنگیان به عنوان یک اولویت در برنامه های آموزش و پرورش هرمزگان است و بستر لازم برای انجام فعالیت های پژوهشی با حمایت کامل اداری، مادی و معنوی فراهم است.

وی تصریح کرد: نظام تعلیم و تربیت برای پویایی و کارآمدی نیاز به پژوهش های علمی دارد و بر این باوریم که در ساحت علم و کسب آن نباید اندازه تعیین کرد و به یک میزان قانع بود.

وی ادامه داد: انگیزه پژوهش و تحقیق باید در همه دانش آموزان ایجاد شود و این مهم باید باور و اعتقاد همه دست اندرکاران امر تعلیم و تربیت باشد.

به گفته مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان، قطعاً بدون استناد به یافته های تحقیقاتی و پژوهشی آموزش و پرورش نمی توان به کارآمدی رسید چرا که کشورهای توسعه یافته با بهره گیری از تحقیقات و تکیه بر یافته های پژوهشی به موفقیت های فراوان علمی زیادی دست یافته اند.

هاشمی پوربا تاکید بر اینکه تحقیق و پژوهش کلید موفقیت در آموزش و پرورش است، خاطر نشان کرد: توسعه فرهنگ پژوهش در مدارس با همه ظرفیت ها در دستور کار آموزش و پرورش هرمزگان است و میدان بدون محدودیت برای انجام تحقیقات و پژوهش باز است.

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان نقش معلمان در توسعه فرهنگ پژوهش درمدارس را مورد تاکید قرار داد و گفت: معلمان نخستین مشعل‌داران پیشرفت فکری دانش آموزان هستند و علاوه بر اینکه خود باید به علم روز مجهز باشند در توسعه وترویج فرهنگ پژوهش در بین دانش آمزان نیز باید نقش آفرین باشند.

هاشمی پور همچنین نقش خانواده را در توسعه فرهنگ پژوهش در مدارس بسیارمهم عنوان کرد و گفت: خانواده بستری مناسبی برای شکوفایی استعدادهای دانش آموزان است و نقش حمایتی والدین در پیوند با نهاد مدرسه و نظام تعلیم وتربیت می تواند به توسعه خلاقیت ها و رشد استعدادها کمک شایانی کند.

وی در پایان تاکید کرد: به عنوان مدیر کل آموزش و پرورش از شنیدن موفقیت های دانش آموزان و فرهنگیان عزیز در مسابقات پژوهشی به خود بالیدم و به صراحت اعلام می کنم همه ظرفیت ها برای دانش آموزان و یا فرهنگیان پژوهشگر باید پای کار باشد.

در این نشست صمیمانه دانش آموزان پژوهشگر با بیان اینکه سطح و کیفیت حمایت های آموزش و پرورش هرمزگان از دانش آموزان پژوهشگر چه در نحوه اعزام و چه سایر حمایت ها مورد تعجب و تحسین سایر استانها بود، از حمایت و مدیریت مستقیم مدیرکل آموزش و پرورش از طرح های پژوهشی قدردانی کردند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش هرمزگان نیز در این جلسه با بیان اینکه از بین شرکت کنندگان دستگاه های اجرایی استان، رتبه اول پژوهشگری دستگاه های اجرایی استان به دکتر محمود صباحی زاده دبیر و مدرس دانشگاه از ناحیه 2 بندرعباس رسید، خاطر نشان کرد: علاوه بر این، عنوان برگزیده کشوری و رتبه اول استانی به شراره دخیلی از فرهنگیان شهرستان میناب رسید .

علیرضا فولادی افزود: همچنین دانش آموزان مبینا وطن خواه و محمد حسین حمزه پور پژوهشگران برگزیده کشوری دوره ابتدایی و دوره اول متوسطه شدند و فرخنده مرجانی، شفیقه معلم، یاسمن فیضی، شایسته ایرانی، آروین انگورانی پور، آیلین رضوانی نژاد موفق به کسب عنوان برگزیده استانی شدند.

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری مهر

 

1 نظر

  1. TaranTaransays:

    We need more insithgs like this in this thread.

ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!