کودکان در کلاس اول چه می آموزند؟

 کلاس اول، زمان هیجان انگیزی برای مهارت های سوادآموزی جدید است. فرزند شما اکنون حدود 2.000 کلمه می داند! و درک بهتری از کلمات و زبان دارد و می تواند کلمات پیچیده تری را بیان کند و در هجی کردن نیز بهتر می شود. در ریاضی، در جمع و تفریق سریع تر می شود و می تواند مسئله حل کند. اما کودک کلاس اولی شما هنوز نیاز به تشویق زیادی دارد. در واقع، الان بیش از هر زمان دیگری نیاز دارد. کودکان در این سن اگر احساس کنند باهوش نیستند یا عملکردشان خوب نیست، از مدرسه بدشان می آید. پس در این سال کودک خود را بیشتر مورد حمایت قرار دهید. کودکان کلاس اولی قادرند بیشتر درباره احساسات خود صحبت کنند پس به آن ها گوش دهید و اگر دلسرد شده است به او کمک کنید. در ادامه مهم ترین چیزهایی را که کودکان در کلاس اول یاد می گیرند بیان می کنیم و راهکارهایی برای کمک به آن ها ارائه می دهیم.

کودکان در کلاس اول چه می آموزند؟

خواندن

در مدرسه: در انتهای سال تحصیلی، آن ها می توانند حداقل 150 کلمه پر تکرار را بخوانند؛ همچنین می توانند کتاب های در سطح کلاس اول را به طور روان بخوانند و آن ها را درک کنند.

در خانه: فرصتی را برای کودک فراهم کنید که هر روز با صدای بلند کتاب بخواند. زمانی که آشپزی می کنید یا ظرف می شویید، از کودک بخواهید برای شما یک داستان کوتاه بخواند، یا وظیفه خواندن داستان برای خواهر یا برادر کوچکترش را به او بدهید. صفحات را به نوبت با او بخوانید و به او کمک کنید تا بتواند کلمه های نا آشنا را تلفظ کرده و بخواند و با سوال پرسیدن، درباره داستان صحبت کنید. به او کمک کنید تا پیش بینی کردن را یاد بگیرد «فکر می کنی بعدش چه اتفاقی می افته؟» و از او بخواهید داستان را در چند جمله بگوید تا خلاصه کردن را یاد بگیرد. همیشه با خود یک کتاب کودک همراه داشته باشید تا اگر جایی مجبور شدید منتظر بمانید (مطب دکتر یا ایستگاه قطار) کودک بتواند کتاب بخواند.

نوشتن

در مدرسه: در کلاس اول، کودکان یاد می گیرند کلمات سه و چهار حرفی و جملات واضحی را بنویسند. در آخر سال تحصیلی، کودک می تواند یک پاراگراف با حداقل سه یا چهار جمله بنویسد و هم چنین می تواند داستان های کوتاه و ساده بنویسد (مثلا درباره افتادن دندان یا یاد گرفتن دوچرخه سواری).

در خانه: کودکان در این سن دوست دارند برای دوستان خود یادداشت بنویسند یا لیست بنویسند. دفتری برای کودک تهیه کنید و در دسترس او قرار دهید. از او بخواهید تا هر چه دوست دارد بنویسد و نگران املا یا قواعد نوشتن نباشد. چون نیازی به این نگرانی نیست، نوشتن برای کودک جنبه تفریح خواهد داشت. از او بخواهید درباره کارهای جالبی که انجام داده است بنویسد.

 

این مطلب ادامه دارد ولی ادامه آن به شما نمایش داده نمی شود!
برای دیدن ادامه این مطلب  به صورت کامل باید عضو سایت باشید.  ادامه برخی مطالب سایت (از جمله این مطلب) فقط به اعضا نمایش داده می شود.
اگر قبلاً عضو شده اید و کد و رمز دارید، برای ورود اینجا کلیک کنید: 
ورود اعضا

اگر عضو نشده اید، عضو شوید و به حدود 50 هزار عضو سایت بپیوندید. عضویت بسیار ساده است و در کمتر از یک دقیقه انجام می شود. 
برای عضویت در سایت کلیک کنید

 

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!