آیا کودک در زمان خوردن چاشت مورد قلدری قرار می گیرد؟

ما به عنوان مادران و پدران باید به مواردی که کودکان ممکن است درباره آن ها مورد قلدری قرار بگیرند، توجه داشته باشیم و یک از آن ها این است که کودکمان در زمان خوردن چاشت مورد آزار و اذیت قرار بگیرد. طبق گفته های کارشناسان تغذیه کودکان و پژوهش های انجام شده، کودکان ممکن است در زنگ تفریح، هنگام خوردن چاشت مورد اذیت قرار بگیرند و مجبور شوند کمتر از معمول خوراکی بخورند – یا اصلا نخورند.

این اتفاق برای دختران و پسران می افتد اما در بین دختران رایج تر است. قلدری زمانی اتفاق می افتد که همکلاسی ها کودکی را برای مقدار خوردن اذیت کنند. در این صورت کودک از خوردن خوراکی خجالت می کشد. در نتیجه کودک ممکن است از خوردن اجتناب کند یا غذایش را دور بیندازد تا کودکان دیگر او را اذیت نکنند و او نیز خجالت نکشد. این ماجرا بیشتر در مدارس راهنمایی و دبیرستان پیش می آید اما در مواردی حتی در ابتدایی هم وجود دارد. این قلدری ممکن است منجر به اختلالات خوردن شود.

بهترین کاری که والدین می توانند انجام دهند این است که از کودک درباره زمان خوردن چاشت سوال بپرسند و فضایی را فراهم کنند تا کودک بتواند صادقانه پاسخ دهد. ممکن است جواب هایی بشنوید که شما را شگفت زده کنند.

 

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!