این سبک فرزندپروری منجر به بزهکاری کودکان خواهد شد

یکی از یافته های اصلی این پژوهش این است که کودکانی که به والدین خود اعتماد دارند و آنها را به عنوان چهره هایی مقتدر می بینند، کمتر درگیر رفتارهای بزهکارانه می شوند. محققان همچنین دریافته اند که درک کودک از اقتدار والدین، به سبک فرزندپروری والدین بستگی دارد.

این پژوهش سه سبک فرزندپروری را معرفی می کند:

1. مقتدرانه: والدین از کودک درخواست کرده و او را کنترل می کنند اما در عین حال نسبت به نیازهای کودک پذیرا هستند. این والدین سعی دارند  تا با فرزند خود یک ارتباط دو طرفه ایجاد کنند تا به او توضیح دهند به چه دلیل قوانین را تعیین کرده اند و نظرات کودک را درباره قوانین بشنوند.

2. مستبدانه: این والدین به شدت کنترل کننده هستند. آن ها دلایل تعیین قوانین را توضیح نمی دهند و نسبت به نظرات کودکان درباره قوانین،  پذیرا نیستند. این والدین انتظار دارند تا قوانین بدون هیچ گونه سوال و پرسشی پیروی شوند.

3. آسان گیر: این والدین کنترل کننده نیستند و فقط به نیازهای کودک خود توجه می کنند. اما محدودیت های کمی تعیین می کنند و هر قانونی که  تعیین می کنند، به ندرت اجرا می شود.

محققان پاسخ های 600 دانش آموز راهنمایی و دبیرستان را تحلیل کردند و یافتند سبک فرزندپروری مستبدانه باعث می شود که کودکان احترامی برای اقتدار والدین خود قائل نباشند. این کودکان، بیشتر از سایر کودکان در این مطالعه، احتمال داشت که درگیر رفتارهای بزهکارانه مانند دزدی یا مصرف الکل زیر سن قانونی شوند. سبک مقتدرانه، موفق ترین سبک فرزندپروری بود. کودکان بیشتر احتمال داشت که به حرف والدین خود گوش دهند و کمتر احتمال داشت تا درگیر رفتارهای بزهکارانه شوند. جالب توجه است که کودکان والدین آسان گیر، احترام کمتری برای والدین خود قائل بودند اما کم و بیش احتمال نداشت که درگیر رفتارهای بزهکارانه شوند.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!