مطالعه ای جدید، رابطه بین قلدری و اوتسیم را بررسی کرده است

مطالعه ای که اخیرا توسط شبکه تعاملی اوتیسم انجام شده است، به طور دقیق تری بررسی می کند که چرا کودکان طیف اوتیسم در مدرسه با مشکلات قلدری رو به رو می شوند. یافته ها دو حقیقت دشوار را نشان می دهند: بیشتر کودکان اوتیستیک قلدری را تجربه کرده اند و بیش از نیمی از آن ها احساس می کنند قلدرها آن ها را مجبور به دعوا کرده اند.

تقریبا دو سوم کودکان اوتیستیک در زندگی خود مورد قلدری واقع شده اند و سه برابر بیشتر از کودکان دیگر احتمال دارد که در سه ماه گذشته مورد قلدری واقع شده باشند. مادری می گوید «کودک او اوتیستیک است و در مدرسه کودکان به دلیل رفتارهای عجیبش او را اذیت می کردند و او دچار افسردگی شده بود به همین دلیل او را از مدرسه بیرون آوردم و خودم به او تدریس می کنم و عملکردش خیلی بهتر شده است.

سه مدل رایج قلدری، کلامی یا به عبارت دیگر روانشناختی بودند از جمله: "طعنه زدن، مسخره کردن" (73%)؛ مورد توجه قرار نگرفتن یا به عمد کنار گذاشته شدن" (51%) و "نامیده شدن با اسم های بد" (47%).

اما تقریبا یک سوم کودکان اوتیستیک قلدری فیزیکی را نیز تجربه کرده بودند –هل داده شدن، کتک خوردن.

اما حقیقت تلخ دیگر این بود که بیش از نیمی از این کودکان مجبور می شدند که قلدری کنند و در مقابل دعوا کنند. یکی از مادران گفته است «کودکان دیگر دوست دارند دخترم را اذیت کنند تا او ناراحت شود و گریه کند. زیرا این اتفاق را خنده دار می دانند».

قلدری در مدارس دولتی بیشتر بود (43%) اما در مدارس ویژه بهتر بود (30%) و در مدارس خصوصی معمولی و ویژه در پایین ترین حد بود (به ترتیب 28% و 18%).

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!