استفاده از فوق برنامه های مدارس هیات امنایی «اجباری» نیست

به گزارش تیزلند، به نقل از حبرگزاری ایسنا، عباسپور در نشست خبری گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش با بیان اینکه شوراهای  آموزش و پرورش بازوی قدرتمندی برای اداره امور هستند و اگر جلسات مرتبا برگزار نشود به نظر می رسد باید منتظر بحران باشیم گفت: به عنوان مثال همه فرمانداران و استانداران ریاست شوراها را در مناطق بر عهده دارند و همه آنها نسبت به قطع آب و برق مدارس حساس هستند و بخشنامه کرده‌اند که این اتفاق رخ ندهد.

وی افزود: در قانون برخی مواد مالی هستند و برای آموزش و پرورش آورده مالی دارند به عنوان مثال طبق قانون شوراها شهرداری ها باید تا 5 درصد از عوارض ساختمان سازی و صدور پروانه را به آموزش و پرورش اختصاص دهند.

وی افزود: شهرداری ها موظف هستند آیین نامه وصول عوارض را تدوین کنند اما پس از 24 سال هنوز نوشته نشده است. طی سه سال اخیر تعاملاتی با وزارت کشور و سازمان شهرداریها و موفقیت‌هایی داشتیم تا جایی که اخیرا بخشنامه‌ای از طریق سازمان شهرداریها به شهرداریهای کشور به منظور تدوین این آیین نامه‌ها ارسال شد.

مدیر شوراهای آموزش و پرورش ادامه داد: هرچند با رکود در ساخت و سازها روبرو هستیم اما درآمد ما از این محل در حال افزایش است و در این مدت 100 میلیارد تومان از این محل افزایش درآمد داشته‌ایم در حالی که این مبلغ در گذشته 60 میلیارد تومان بود. در واقع هرسال 10 درصد افزایش درآمد داشته‌ایم.

عباسپور با بیان اینکه از طریق مواد قانون شوراهای آموزش و پرورش حدود 1600 میلیارد تومان درآمد از محل‌های مختلف در سال 94 داشته‌ایم گفت: این میزان برای سال جاری در حال افزایش است و به نظر می رسد اگر این مسیر ادامه یابد بخشی از مشکلات ما در استانها حل خواهد شد.

عباسپور درباره مدارس هیات امنایی نیز گفت: مدارس هیئت امنایی از آموزش و پرورش مجوزهای لازم را دریافت می کنند و اغلب آنها جزو  مدارس موفق و مورد اقبال جامعه هستند.

وی افزود: در سه سال اخیر تلاش کردیم ساماندهی این مدارس را انجام دهیم و تا کنون 2764 مدرسه شناسنامه دار هیات امنایی با 17 هزار دانش آموز در سطح کشور داریم.

مدیر شوراهای آموزش و پرورش با بیان اینکه سال گذشته حدود 500 مدرسه هیات امنایی را مورد بازدید قرار دادیم عنوان کرد: البته این جدای از بازدیدهای استانی است؛ اگر چنانچه مدارس خلاف ماموریت های مصوب اقدام کنند برخورد می‌کنیم و از این تعداد 14 مدرسه به شیوه قبل برگشته و از حالت هیات امنایی خارج شدند.

وی درباره هزینه کرد درآمدهای حاصله از طریق قانون شوراهای آموزش و پرورش گفت: هدایا و کمک افراد خیر، کمک های داوطلبانه اولیاء، عوارض شهرداری ها، اجازه فضاها و.... محل درآمد هستند که در سال 94 به 1600 میلیارد تومان رسید و پیش بینی می شود 100 تا 150 میلیارد تومان افزایش درآمد در سال جاری داشته باشیم که چگونگی هزینه کرد آن در قانون آمده است و فعالیت‌های پروزشی، ساخت و ساز و تامین تجهیزات و.... از جمله آنهاست.

عباسپور درباره شهریه مدارس هیات امنایی گفت: در مدارس هیات امنایی چیزی به نام شهریه نداریم اما خدمات فوق برنامه داوطلبانه است که هزینه آن را شوراهای آموزش و پرورش تعیین می کنند و اگر هزینه‌ای به اجبار نیز دریافت شود، تخلف است.

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری ایسنا

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!