روش های آموزش در خانه

اکثر کسانی که در خانه به کودک خود آموزش می دهند، روش خود را بهترین روش می دانند. خانواده نباید خود را محدود به یک روش بکند زیرا آموزش در خانه انعطاف پذیر است و می توانید با توجه به نیاز کودک خود در هر مرحله از رشد، روش های مختلف را انتخاب کرده و با یکدیگر ترکیب کنید. اگر می خواهید به کودک خود در خانه آموزش دهید، در ادامه هشت روش رایج به شما معرفی می شود. روشی متناسب با باورهای تحصیلی خود را برگزینید یا روش های مختلف را ترکیب کنید.

روش سنتی

تدریس در خانه به روش سنتی مشابه تدریس در مدرسه است. در این روش والدین از کتاب، کتاب کار و امتحان برای آموزش و سنجش میزان یادگیری استفاده می کنند. آن ها یک اتاق در خانه را به تدریس اختصاص داده اند. برخی از کودکان انجام دادن کتاب کار را دوست دارند و این روش برای آن ها خوب است. اما اگر مسئولیت آموزش به کودک در خانه را به عهده دارید، بهتر است ابتدا روش های دیگر را نیز امتحان کنید. زیرا یکی از اصلی ترین مزایای تدریس در خانه این است که خانواده ها آزاد هستند تا خارج از چهارچوب های مربوط به یادگیری عمل کنند.

روش آموزشی کلاسیک

این رویکرد بر اساس روش سه گانه است –سه مرحله مجزای یادگیری. کودکان کم سن با یادگیری دستور زبان شروع می کنند که در آن به خاطر سپاری قواعد و شکل ها نقش اصلی را ایفا می کنند. در حدود کلاس پنجم، کودکان وارد مرحله منطق می شوند، که زمانی که کودکان بتوانند به طور کامل تر رابطه بین وقایع و مفهوم علت و معلول را درک کنند، شروع می شود. در طول های سال های نوجوانی، دانش آموزان وارد مرحله آخر می شوند. در این مرحله آن ها بر بیان افکار خود درباره آنچه می آموزند، از طریق گفتار و نوشتار، متمرکز می شوند.

روش شارلوت میسون

شارلوت میسون در اواخر دهه 1800 در بریتانیا، رویکرد مجزایی به آموزش مدرسه ارائه کرد. او از دادن کتاب کار به دانش آموزان امتناع کرد و در عوض از آن ها می خواست کتاب های نویسندگان مطرح را مطالعه کنند. او معتقد بود که کودکانی که با افکار بزرگ آشنا باشند، خودشان نیز می توانند تفکر کنند و در راستای رشد فیزیکی، رشد ذهنی، اخلاقی و معنوی نیز داشته باشند. افرادی که از این روش برای آموزش در خانه استفاده کردند، آن را بسیار احیا کننده دانستند. آنها تاکید میسون بر مطالعه طبیعت، درس های آکادمیک کوتاه در سال های ابتدایی، دروس هنر و موسیقی، و بازگویی و روایت آنچه دانش آموزان یادگرفته اند به زبان خودشان، را الگوی خود قرار داده بودند.

 

این مطلب ادامه دارد ولی ادامه آن به شما نمایش داده نمی شود!
برای دیدن ادامه این مطلب  به صورت کامل باید عضو سایت باشید.  ادامه برخی مطالب سایت (از جمله این مطلب) فقط به اعضا نمایش داده می شود.
اگر قبلاً عضو شده اید و کد و رمز دارید، برای ورود اینجا کلیک کنید: 
ورود اعضا

اگر عضو نشده اید، عضو شوید و به حدود 50 هزار عضو سایت بپیوندید. عضویت بسیار ساده است و در کمتر از یک دقیقه انجام می شود. 
برای عضویت در سایت کلیک کنید

 

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!