نسبت به دهه 1970، کودکان و پدران 7 برابر بیشتر با یکدیگر وقت می گذرانند

طبق مطالعه ای جدید، نسبت به چهار دهه گذشته، پدران بیشتر درگیر کارهای فرزندانشان هستند. پدرانی که شاغل هستند، به طور میانگین، روزانه حدود 35 دقیقه بر روی فرزندان خود تمرکز دارند، این مقدار همچنان کم است، اما میزان وقت گذرانی پدران با فرزندان در سال 1974، پنج دقیقه ثبت شده است. در طول همین زمان، این مقدار برای مادران از 15 دقیقه به یک ساعت افزایش داشته است.

نسبت به دهه 1970، کودکان و پدران 7 برابر بیشتر با یکدیگر وقت می گذرانند

اگر چه ممکن است خبر خوبی برای کودکان باشد، اما محققان درباره اینکه زمان اضافی چگونه سپری می شود، به اختلافات نگران کننده ای دست یافتند. بیشتر والدین تحصیل کرده احتمالا می گویند که این زمان را صرف کمک کردن به انجام دادن تکالیف کودکان می کنند در حالی که والدین بدون تحصیلات عالی، کمتر احتمال داشت که در فعالیت های آموزشی کودک شرکت داشته باشند.

این تحقیق که در دانشگاه لندن انجام شده است، به نحوه گذراندن زمان والدین و فرزندان بین سال های 1974 و 2005 را بررسی کرده و تحلیل کردند که والدین در طول 24 ساعت، چگونه زمان خود را بین کار، تفریح، و نگهداری از کودک تقسیم می کنند.

این پژوهش بیان می کند که در حالی که مادران بیشتر زمان اضافی را از کاهش تفریح یا کارهای خانه ایجاد کرده بودند، پدران از کار خود کم کرده بودند که نشان می دهد پدران به مسئولیت پدرانه خود، بیشتر از شغلشان اهمیت می دهند.

با این حال، معنای ضمنی این یافته، در مورد نابرابری بود. اگر پدر و مادران تحصیل کرده وقت بیشتری را با بچه های خود در فعالیت های با ارزش مناسب برای رشد آن ها سپری می کنند، پس عملکرد کودک خوب خواهد شد. اما فرزندانی که والدین آنها وقت خود را صرف این نوع فعالیت های آموزشی نمی کنند چطور؟ این سوالی است که باید مورد توجه قانون گذاران قرار بگیرد.

محقق این پژوهش می گوید «با این داده ها، ما نمی توانستیم تاثیر زمان سپری شده بر تحول کودک را بیان کنیم. اما تحقیقات دیگری انجام شده اند که ثابت کرده اند هرچه زمان بیشتری را با کودک بگذرانید، تحول شناختی بهتری خواهد داشت».

 

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!