کودکان چه زمانی می توانند به تنهایی به حمام بروند؟

پاسخ: به محض اینکه شما فرزندتان نسبت به حفظ حریم خصوصی خود علاقه نشان داد و مطمئن شدید که او می تواند خودش را کاملا تمیز بشوید،  که این شامل شستشوی مو و قسمت های خصوصی میشود، می توانید به به او اجازه دهید که به تنهایی به حمام برود.

همچنین باید مطمئن شوید که او در امان خواهد بود. بعضی از بچه ها در همان اوایل 5 یا 6 سالگی می خواهند آنها را تنها بگذارید؛ بقیه تا زمانی که به دوران بلوغ نزدیک میشوند، یعنی حدود 9 یا 10 سالگی، از همراهی شما راضی هستند. با این حال، حمام کردن به تنهایی، به دلیل خطرات غرق شدن، می تواند مخاطره آمیز باشد و ممکن است فقط چند ثانیه طول بکشد تا حتی بچه های بزرگ  تر لیز بخورند و تنها در چند اینچ آب غرق شوند.

به همین دلیل، بسیاری از کارشناسان پیشنهاد میدهند که قبل از اینکه به کودکتان اجازه بدهید که به تنهایی درون وان آب برود، تا 8 سالگی او منتظر بمانید. وقتی کودکتان آماده شد تا تنهایی به حمام برود و یا دوش بگیرد، یک پادری غیر لیز بخرید و به فرزندتان یادآوری کنید که این یک امتیاز بزرگ است و اینکه سر به هوایی و بازی کردن در آنجا خیلی خطرناک است و ممکن است باعث آسیب دیدن او شود..

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!