در کشورهای جهان سوم ارتباط بین نخبه ها مقدور نیست

شنبه 16 فروردین 1393

به گزارش خبرگزاری پانا، دکترسید جواد  قوامی نژاد، از رویکرد اجتماع محور و نگاه توسعه یافته ی همه ی مردم که فقط کشور هند توانسته است آن را اجرا نماید ، به عنوان رهیافت اول نام برد و ادامه داد : رویکرد دیگر رویکرد نخبه محور است چرا که نخبگان امانت و فرآیند توسعه را در دست می گیرند و کشورهایی مانند کره جنوبی و مالزی از این رهیافت بهره مند شده اند.

مدیر آموزش و پرورش نیشابور با این سوال که در کشور ما نقش نخبگان چیست، به سه نوع نخبه، نخبگان علمی و فرهنگی، نخبگان اقتصادی و نخبگان سیاسی در جامعه اشاره نمود و افزود: اگر کشوری بتواند بین این سه ارتباط برقرار کند، توسعه می یابد اما در کشورهای جهان سوم این امر مقدور نیست.

این مقام مسئول تصریح نمود: در بعضی از کشورهای در حال توسعه با منبع نیروی انسانی بالا ، توجهی به علم ندارند ، آرامش اجتماعی کم است ، قانون حاکمیت، فراگیری ندارد و در نظام آموزشی، پویایی نیست، فرهنگ اقتصادی کار و تولید در سطح بالایی نیست و فرهنگ علمی فرهنگ عمومی نشده است اما در کشور ما مخصوصا پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با برنامه ریزی های درست کوتاه مدت و بلند مدت و در سایه ی منویات مقام معظم رهبری در هردو رویکرد عنوان شده رشد بسیار چشمگیری داشته است و در بسیاری از رقابت های علمی و فرهنگی در سطح بالایی قرار گرفته است و در مسیر توسعه می باشد.

لازم به یاد آوری است، مجمع عمومی کانون دانش آموختگان سمپاد دارای 1600 عضو فعال بوده و این همایش با هدف ارائه گزارش سالانه و تغییرات اساسنامه کانون که زیر نظر فرمانداری می باشد به اطلاع عموم اعضاء رسانده شود.

ازجمله فعالیتهای و اقدامات این کانون می توان به برپایی ورک شاپ های علمی، برگزاری کارگاه های آموزشی و خلاقیت، مشاوره و انتخاب رشته برای کنکور و برگزاری مراسمات مذهبی و آئین ایرانیان، اشاره نمود.

کلمات کلیدی مطلب: مجمع عمومی کانون دانش آموختگان سمپادمشاوره و انتخاب رشته |مشاوره و انتخاب رشته برای کنکور |مدیر آموزش و پرورش نیشابور|سازمان ملی پرورش ها استعدادهای درخشان

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری پانا

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!